מנהיג הציבור הליטאי הרב חיים קנייבסקי נדבק בקורונה, כך נמסר היום (שישי) מלשכתו. בהודעה נמסר כי הוא נבדק בעקבות שינוי במדדי גופו של הרב בן ה-92, וכי הוא חש בטוב וממשיך בסדרי לימודו כרגיל, תחת השגחה רפואית צמודה. "הציבור מתבקש להתפלל לרפואתו השלמה של רבינו שמריהו יוסף חיים בן פעשא מרים לאוי"ט הרב הציע הבוקר, שילמדו מסכת ברכות, ויאמרו עשרה פרקי תהילים (אנשים ונשים) וזה יהיה לזכות", נמסר עוד.

ראש הממשלה בנימין נתניהו צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "אני מאחל החלמה מהירה ושלמה לגאון התורה, הרב חיים קניבסקי. בשעה זו אני מצטרף לתפילות של המוני בית ישראל למען בריאותו של הרב, ברוח הכתוב: ״כִּי חַיִּים הֵם לְמֹצְאֵיהֶם, וּלְכָל בְּשָׂרוֹ מַרְפֵּא״ (משלי ד׳, כ״ב)".

מבית הנשיא נמסר כי נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין נשא תפילה לרפואת הרב חיים קנייבסקי. בחשבון הטוויטר של ריבלין נכתב: "״לקיים בנו חכמי ישראל״. תפילתי מעומק דליבא לרפואה שלמה למרן הרב חיים קנייבסקי שליט״א, הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא יִמָּלֵּא רַחֲמִים עָלָיו לְהַחֲלִימוֹ וּלְרַפְּאֹתוֹ וּלְהַחֲזִיקוֹ וּלְהַחֲיוֹתוֹ, וְיִשְׁלַח לוֹ מְהֵרָה רְפוּאָה שְׁלֵמָה מִן הַשָּׁמַיִם".

ראש עיריית ירושלים, משה ליאון הגיב להודעה ומסר: "יחד עם כל עם ישראל מתפלל לרפואתו המהירה של מרן שר התורה רבי חיים קנייבסקי שליט"א. בתפילת החג נתפלל לרפואתו של רבי שמריהו יוסף חיים בן פעשא מרים לאורך ימים טובים. אל נא רפא נא לו!".

הרב חיים קנייבסקי (צילום: יעקב כהן, פלאש 90)
הרב חיים קנייבסקי (צילום: יעקב כהן, פלאש 90)

כזכור, בחודש שעבר עורר הרב הבכיר סערה, לאחר שפורסם באתר "כיכר השבת" כי הוא הורה לא להתיר לקיים בדיקות קורונה בישיבות בהן התלמידים אמורים להיות סגורים עד ליום כיפור. על פי הפרסום, הוא אמר זאת בטענה כי יש "חשש לביטול תורה עצום" כתוצאה מכניסתם של אלפי תלמידים לבידוד בעקבות הבדיקות. מקורביו של הרב אישרו את הדיווח. 

לאחר הפרסום, פרויקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו הגדיר את הודעת הרב כ"מסכנת את הציבור החרדי בהמשך ההידבקות", אך מאוחר יותר התנצל על כך. הוא אמר: "מבדיקה שערכתי עולה כי אין ולא ניתנה הוראה של הרב קנייבסקי שלא להיבדק, אלא מדובר בהחלטה שניתנה על דעת מס’ רבנים ביחס למקרים נקודתיים בקרב בני ישיבות השוהים בקפסולות סגורות לאחר שעשו בדיקת קורונה, ובהתאם לנהלים שנקבעו מראש. לפיכך, אני מצר על אי ההבנה בעקבות הפרסום המוטעה בשם הרב קנייבסקי, אותו אני מכבד ומוקיר, וחוזר בי מדבריי". בהמשך דבריו אז הדגיש: "אני מייחס חשיבות רבה לבדיקות ולכן אני חוזר ומבקש אל תזלזלו. לכו להיבדק כדי שיחד נוכל לעצור  את התחלואה. ונשמרתם מאוד לנפשותיכם".