נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ פונה אמש במסוק לבית החולים הצבאי "וולטר ריד" במרלינד, שם יאושפז למשך מספר ימים על מנת שיוכל לקבל את הטיפול הנדרש לאחר שנדבק בנגיף הקורונה, תוך כדי המשך מילוי תפקידו.

הנשיא טראמפ בסרטון לפני העברתו לבית החולים

רשת BBC דיווחה הבוקר (שבת) כי רופא הבית הלבן שון קונלי אמר כי הנשיא טראמפ "אינו זקוק לסיוע נשימתי באמצעות חמצן", אך החל בטיפול בתרופה בשם "רמדסיביר".

לדברי דוברת הבית הלבן קיילי מקנני, "הנשיא נטל את המנה הראשונה של התרופה ועכשיו הוא נח".

מדובר בתרופה אנטי-ויראלית שפותחה על ידי חברת התרופות האמריקאית "גיליאד סיאנסז". התרופה נבדקה במהלך השנה כטיפול פוסט-זיהומי אפשרי נגד נגיף הקורונה וב-1 במאי הפכה לראשונה שאישר מנהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) לטיפול בנגיף.

מוקדם יותר הלילה אמרה מקנני כי העברתו של הנשיא לבית החולים היא צעד מניעתי. היא ציינה כי "הנשיא טראמפ נמצא במצב רוח טוב, יש לו תסמינים קלים והוא עבד במהלך היום. המהלך נובע מזהירות רבה ובעקבות המלצות רופאו ומומחים רפואיים. הוא יעבוד ממשרדי הנשיא בבית החולים". 

דונלד טראמפ עולה למסוק הנשיאותי בדרכו לבית החולים (צילום: REUTERS/Leah Millis)
דונלד טראמפ עולה למסוק הנשיאותי בדרכו לבית החולים (צילום: REUTERS/Leah Millis)

על פי רשת ABC, הנשיא בן ה-74, שנמצא בקבוצת סיכון בשל גילו, סובל מחום, שיעול, גודש באף וצמרמורות, כולם תסמינים של מחלת הקורונה. על פי דיווחים בארצות הברית, טראמפ קיבל טיפול ניסיוני של קוקטייל נוגדנים. קונלי אמר הלילה כי הנשיא תשוש אך מצב רוחו מרומם לאחר שקיבל מנה של תרופה שיוצרה של ידי חברת "רג'נרון". בנוסף הוא קיבל אבץ ו-וויטמין D - שאמורים לחזק את המערכת החיסונית, וכן תרופות גנריות נוספות, כמו אספירין ותרופה נגד צרבת.

ד"ר אדוארד ג'ונס-לופז, מומחה למחלות זיהומיות באוניברסיטת דרום קליפורניה, אמר כי "רופאיו של טראמפ כנראה מודאגים מאוד אם הם החליטו לתת לו תרופה ניסיונית, שהיא בהגדרה מסוכנת".