משרד הפנים הגרמני החל לקדם את הכנסתו של חיזבאללה בכללותו לרשימת ארגוני הטרור של האיחוד האירופי, כך דווח אתמול בתאגיד השידור הגרמני "דויטשה וול", שציטט את המגזין הגרמני "דר שפיגל".

על פי הדיווח, עד כה הדבר נמנע לאור התנגדותה של צרפת, שהתנגדה מאחר ובאירופה הייתה אבחנה בין הזרוע הצבאית של חיזבאללה, שנחשבת לארגון טרור, ובין הזרוע המדינית, שנחשבת כלגיטימית באיחוד האירופי.

המגזין דיווח כי בשבוע שעבר נשא לראשונה נשיא צרפת עמנואל מקרון דברים פומביים נגד חיזבאללה, והאשים את הארגון בכישלון המאמצים להרכבת ממשלה בלבנון. בנוסף ביקר מקרון את פעילותו הצבאית של הארגון נגד אזרחים בסוריה ונגד מדינת ישראל.

על פי גורמים בפרלמנט הגרמני, הדבר מעיד על שינוי גישה אצל מקרון בנושא חיזבאללה.

עמנואל מקרון (צילום: רויטרס)
עמנואל מקרון (צילום: רויטרס)
 

ביום חמישי הודיע יו"ר הפרלמנט הלבנוני, נביה ברי, שלבנון וישראל צפויות לקיים משא ומתן ישיר על סוגיית הגבולות היבשתיים והימיים ביניהן. על פי דיווחיו, ארצות הברית צפויה להיות המתווכת היחידה בשיחות. שר החוץ האמריקאי, מייק פומפאו,אמר כי "וושינגטון מברכת על קידום המשא ומתן בין ישראל ללבנון". 

ברי אמר כי "לבנון וישראל מעוניינות לפתור את הסכסוך ארוך השנים ביניהן בעניין מיקום הגבולות". עוד אמר ברי, כי השיחות צפויות להיערך באזור הגבול בין שתי המדינות, תחת פיקוח האו"ם וארצות הברית, "וכי הן מבקשות להגיע לפתרון בעניין מוקדם ככל הניתן". על פי גורמים רשמיים בישראל, שיחות המשא ומתן צפויות להיערך לאחר חג הסוכות בבסיס יוניפי"ל שבעיירה הלבנונית נקורה.