יומיים לאחר ניסיון הדריסה בת"א: ההפגנות נגד הממשלה ממשיכות להתקיים

מצפון ועד דרום הארץ פרוסים כעת (שבת) מפגינים רבים במחאה נגד התנהלות הממשלה והעומד בראשה, בנימין נתניהו. כמו כן, היום בסביבות השעה 20:00 צפויים להתאסף מאות מפגינים בכיכר שבתל אביב, זאת בניגוד להנחיות משרד הבריאות.

במסגרת המחאה, דורשים המפגינים בין היתר את התפטרותו של שר המדע וטכנולוגיה, יזהר שי, שהתכוון להתפטר על רקע ההצבעה בעד הגבלת ההפגנות, אך חזר בו לאחר שיחה עם יו"ר כחול לבן, בני גנץ. כמו כן, קוראים המפגינים גם לשרה, אורית פרקש-הכהן: "לגלות אחריות לאומית ולהתפטר מממשלת נתניהו", כפי שעשה קודמה בתפקיד, אסף זמיר, עם כניסת השבת. 

לידיעה המלאה 

 הפגנות בת''א (צילום: אבשלום ששוני)
הפגנות בת''א (צילום: אבשלום ששוני)

נשיא ארה"ב טראמפ מטופל בביה"ח לאחר שנדבק בקורונה; ג'ו ביידן אובחן כשלילי לנגיף 

לאחר שדווח אתמול כי נשיא ארצותה ברית דונלד טראמפ אושפז בביתה חולים במרילנד לצורך קבלת טיפול לנגיף הקורונה, רשת BBC דיווחה הבוקר כי רופא הבית הלבן שון קונלי אמר כי הנשיא טראמפ "אינו זקוק לסיוע נשימתי באמצעות חמצן", אך החל בטיפול בתרופה בשם "רמדסיביר". לדברי דוברת הבית הלבן קיילי מקנני, "הנשיא נטל את המנה הראשונה של התרופה ועכשיו הוא נח".

המועמד הדמוקרטי, ג'ו ביידן, שפגש את טראמפ בעימות הטלוויזיוני שנערך ביניהם במהלך השבוע, המתין ביום שישי מספר שעות לתוצאות הבדיקה שערך, אך לבסוף קיבל תשובה שלילית. הבשורה שקיבל ביידן הביאה לכך שהעימות בין המועמדים לתפקיד סגן הנשיא, מייק פנס וקמלה האריס, ייערך כמתוכנן בחמישי הקרוב. פנס יצא גם הוא שלילי לנגיף, בעוד האריס לא פגשה את טראמפ ולאחר שביידן קיבל תשובה שלילית אין חשש לבריאותה.

לידיעה המלאה 

הנשיא דונלד טראמפ בדרכו לבית החולים לאחר שחלה בקורונה (צילום: REUTERS/Leah Millis)
הנשיא דונלד טראמפ בדרכו לבית החולים לאחר שחלה בקורונה (צילום: REUTERS/Leah Millis)

פרופ' גמזו בשפרעם: "אי אפשר לעצור את ההידבקות בחתונות"

פרויקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו וראש מטה הקורונה בחברה הערבית, איימן סיף' ביקרו היום בעיריית שפרעם. במהלך הביקור אמר פרופ' גמזו כי "החתונות הן המוקד להתפשטות נגיף הקורונה" והוסיף כי "כל מי שמזמין אנשים לחתונה מסכן את חייהם".

לדברי גמזו, "כל אחד שיש לו 100, 200 או 300 מוזמנים בכל חתונה, ישנם לפחות שניים, שלושה או ארבעה או חולי קורונה, ואז השרשרת ממשיכה ואין דרך לעצור אותה. כל חתונה משמעה התפשטות הקורונה לעשרות אנשים. גם מי שטוען שהחתונה שלו לפי הנחיות משרד הבריאות ולפי הנוהל, הוא טועה".

לידיעה המלאה

פרופ' רוני גמזו (צילום:  אוליבייה פיטוסי פלאש 90)
פרופ' רוני גמזו (צילום: אוליבייה פיטוסי פלאש 90)

התפתחויות בכחול לבן: שר התיירות זמיר התפטר, פרקש הכהן תחליפו

שר התיירות אסף זמיר הודיע ביום שישי על התפטרותו מהממשלה. הוא כתב בחשבון הפייסבוק שלו: "ארבעה וחצי חודשים חלפו מאז הקמנו את ממשלת האחדות. זמן שהעברתי בנסיון להכיל את המתח בין השאיפה העמוקה לסיים את שלטון נתניהו לבין הניסיון, שבעיני נכפה עלינו לאור תוצאות הבחירות השלישיות, לאזן אותו מבפנים בממשלת רוטציה פריטטית".

יו"ר כחול לבן ושר הביטחון, בני גנץ, החליט כי השרה אורית פרקש הכהן תמונה לשרת התיירות. עוד החליט גנץ, כי השר מיכאל ביטון ימלא בנוסף לתפקידו כשר במשרד הביטחון גם את תפקיד השר לנושאים אסטרטגיים. השרה פרקש הכהן תתפטר מתפקידה כח"כית, ובכך תישאר ח"כ הילה שי וזאן בתפקידה.

בתוך כך יו"ר כחול לבן, שר הביטחון בני גנץ, פרסם ביום שישי בדף הפייסבוק שלו תגובה להתפטרותו של שר התיירות ממפלגתו, אסף זמיר, מהממשלה, וכתב כי הורה לשר המשפטים לקדם את תהליך המינוי של פרקליט מדינה, ובמקביל לקדם מינוי קבוע של מפכ"ל למשטרת ישראל.

לידיעה המלאה

בני גנץ בישיבת הסיעה (צילום: צילום מסך)
בני גנץ בישיבת הסיעה (צילום: צילום מסך)

חשד לרצח: בן 27 נורה למוות סמוך לכפר אעבלין

גבר בן 27 נורה למוות ביום שישי בתחנת דלק "יעד" סמוך לכפר אעבלין. הוא פונה למוקד רפואי, ושם לאחר ביצוע פעולות החייאה נקבע מותו במקום.

שוטרים שהוזעקו למקום עורכים סריקות נרחבות בסיוע מסוק משטרתי לאיתור חשודים והוקמו מחסומים. חוקרים אוספים ממצאים בזירת האירוע ופתחו בחקירה. הרקע לאירוע טרם ברור.

לידיעה המלאה 

גרמניה פועלת להכנסת חיזבאללה לרשימת ארגוני הטרור של האיחוד האירופי

משרד הפנים הגרמני החל לקדם את הכנסתו של חיזבאללה בכללותו לרשימת ארגוני הטרור של האיחוד האירופי, כך דווח ביום שישי בתאגיד השידור הגרמני "דויטשה וול", שציטט את המגזין הגרמני "דר שפיגל".

על פי הדיווח, עד כה הדבר נמנע לאור התנגדותה של צרפת, שהתנגדה מאחר ובאירופה הייתה אבחנה בין הזרוע הצבאית של חיזבאללה, שנחשבת לארגון טרור, ובין הזרוע המדינית, שנחשבת כלגיטימית באיחוד האירופי.

המגזין דיווח כי בשבוע שעבר נשא לראשונה נשיא צרפת עמנואל מקרון דברים פומביים נגד חיזבאללה, והאשים את הארגון בכישלון המאמצים להרכבת ממשלה בלבנון. בנוסף ביקר מקרון את פעילותו הצבאית של הארגון נגד אזרחים בסוריה ונגד מדינת ישראל.

לידיעה המלאה

לוחמי חיזבאללה בביירות (צילום: רויטרס)
לוחמי חיזבאללה בביירות (צילום: רויטרס)