לאחר הכרזתו של יו”ר כחול לבן שר הביטחון בני גנץ על הכוונה לקדם את מינוי פרקליט המדינה ומתוך תקווה שבג”ץ יאפשר את קידום המינוי, עולים כמה שמות כמועמדים כבר כעת - אף שהמרוץ רק בראשיתו.

שי ניצן בראיון עם אגודת ידידי אוניברסיטת תל אביב. צילום: אוניברסיטת תל אביב

לאחר שבפעם הקודמת שנבדקה האפשרות לקידום ההליך, המאבק בין שר המשפטים הקודם אמיר אוחנה מהליכוד לבין היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט לא אפשר את הוצאתו לפועל של מינוי קבע, שר המשפטים הנוכחי אבי ניסנקורן (כחול לבן) יהיה מתואם עם מנדלבליט במינוי ולא צפויות מחלוקות בגזרה זו. 

השם הבולט ביותר לתפקיד הוא שלמה למברגר, המשנה לפרקליט המדינה לעניינים פליליים, אשר מנדלבליט רצה בו גם כממלא מקומו של הפרקליט הקודם שי ניצן. 

רז נזרי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
רז נזרי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

שמות עם סיכויים פחותים הם פרקליט מחוז דרום (אזרחי) ציון אילוז, כמו גם המשנה לפרקליט מדינה לעניינים אזרחיים אורית קוטב ועמית אייסמן, פרקליט מחוז חיפה לתחום הפלילי. שם נוסף, שאותו ייתכן כי ירצו להציע כמועמד כדי להגיע לפשרה עם הליכוד, הוא רז נזרי, המשנה ליועמ”ש, וכן הועלה שמו של הפצ”ר אלוף שרון אפק כמועמד אפשרי. 

לאחרונה, בכנס שהתקיים באוניברסיטת תל אביב, התבטא ניצן בנושא ואמר: “אני חושב שזו תהיה טעות גסה להביא לתפקיד מישהו שלא היה בפרקליטות המדינה. להיות פרקליט זה מקצוע. בדיוק כמו שלא נביא עורך דין פרטי ונשים אותו כדיקן הפקולטה למשפטים”.