מנתוני משרד הבריאות שפורסמו הבוקר (שני) עולה כי ביממה האחרונה אובחנו 2,905 מקרי קורונה מאומתים לאחר שבוצעו 26,332 בדיקות. שיעורי הבדיקות החיוביות עומד על 11.7%. מאז פרוץ המגפה נדבקו בישראל 268,175 ישראלים, בהם 65,063 חולים פעילים, כשמנגד החלימו עד כה 201,392 בני אדם. 

מספר החולים שמצבם קשה עומד על 878, בהם 215 מונשמים, כאשר בנוסף מצבם של 326 חולים מוגדר בינוני. מניין הנפטרים מאז פרוץ המגפה עומד על 1,719. 

קורונה - המשטרה סגרה בית כנסת בבני ברק. צילום: דוברות המשטרה

פרופ' ערן סגל ממכון ויצמן התייחס אתמול לנתוני התחלואה, ואמר בראיון בגלי צה"ל כי "ישנה ירידה בתחלואה בחברה הערבית - מקדם ההדבקה מתחת ל-1, ואנחנו רואים ירידה גם במספר המאומתים והמאושפזים". הוא הדגיש כי "מהניתוחים האחרונים שלנו עולה שבמגזר הכללי יש בלימה בתחלואה. מקדם ההדבקה סביב 1 ובמגמת ירידה".

בציוץ בטוויטר הוסיף סגל: "נזכיר שרמת התחלואה גבוהה ולכן בלימה זה צעד הכרחי ראשון, אבל מכאן צריך לראות מעבר מבלימה למגמת ירידה עד לרמות נמוכות שניתן לשלוט בהן עם מערך חקירות אפידימיולוגיות".

רמ"ט פיקוד העורף, תא"ל איציק בר, הסביר כי "ככל שתהיה תחלואה גבוהה יותר, נקטע את שרשרת ההדבקה, אך לא בזמן שהצבנו לעצמנו - 48 שעות - אלא יותר". הוא ציין כי "אנחנו עתידים להגיע ב-1 בנובמבר ליעד של 100 אלף בדיקות ביום, וכרגע כל המאמץ מתרכז בזה".

בתוך כך, פרופ' חגי לוין, יו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור, יצא בראיון בכאן ב' נגד מדיניות הסגר, ואמר: "כשנותנים ברפואה טיפול לא נכון אז גם לא מקבלים את התועלת וגם מקבלים את תופעות הלוואי. זה פייק-סגר, זה גורם לציבור לאבד אמון. צריך לאפשר לאנשים לצאת לטבע, לאפשר לעסקים קטנים לעבוד".

קורונה - המשטרה אוכפת את התקנות בקהילת ויזניץ' בחיפה. צילום: דוברות המשטרה