עושים חיל: מנכ"ל עמותת Keep Olim in Israel, ליעמי לורנס, התייחס בסוף השבוע למצבם של החיילים הבודדים והעולים החדשים בימים אלה, וטען: "העולים הגיעו לישראל, העניקו שירות למדינה, ועכשיו בגלל מגיפת הקורונה הם לא זוכים לקבל שום תמורה. לא תמיכה ולא עזרה כלשהי". עוד הדגיש ליעמי לורנס כי "זוהי חובתנו לעזור להם". 

העמותה, שנוסדה במטרה לסייע לעולים החדשים ולשפר את איכות חייהם בישראל, מחלקת בימים אלה שוברי קניות לחיילים הבודדים, ששוחררו מצה"ל זמן קצר לפני שפרץ משבר הקורונה, ולכן טרם הצליחו למצוא עבודה. נוסף לכך, העמותה מעניקה לאחרונה טיפול פסיכולוגי ללא עלות לחיילים בודדים.

חיילים ועולים חדשים (צילום: יח''צ)
חיילים ועולים חדשים (צילום: יח''צ)

על פי הנתונים, כשליש ממקרי ההתאבדויות בישראל מתרחשים בקרב עולים. הקו החם של ער"ן, שנועד למנוע ממקרים כאלה להישנות, לא מעניק את העזרה בשפה האנגלית מחוסר תקציב. לצורך כך, הקימה העמותה קבוצות תמיכה דרך הזום, והיא מעניקה טיפולים פרטניים על ידי פסיכולוגים ותרפיסטים שמתנדבים לסייע לעולים במצוקה. "אני רואה 16 עולים מדי שבוע", מספרת מנהלת הפרויקט ד"ר סוזן כהן. "מדובר בהרבה עבודה, אבל היא מאוד חשובה".

חיילים בודדים חוגגים את חג הפסח (צילום: בקליק צלמים)
חיילים בודדים חוגגים את חג הפסח (צילום: בקליק צלמים)

פרויקט נוסף שהעמותה מקדמת מאפשר גם לקהילת בני מנשה, שעלו לישראל מהודו, לקבל תלושי קניות, על מנת לסייע למשפחות שסובלות ממצב כלכלי קשה בשל המשבר. "העמותה נמצאת במצב קשה בעצמה, אבל אם המדינה לא תתגייס לעזרת העולים, אז אנחנו צריכים לעשות הכל למענם. עד כה חילקנו יותר מ־24 אלף שקל בתווי קנייה לחיילים ולעולים, ואנחנו מתכוונים להמשיך עם זה הלאה", סיפר לורנס.

גילוי נאות: הכתב חבר בוועד העמותה