החשד לניסיון דריסה בת"א: משטרת ישראל תדרוש היום (ראשון) מבית המשפט בת"א לעכב את שחרורו של פנחס פיני לוזון, בן ה-33, החשוד בניסיון הדריסה שהתרחש במהלך ההפגנה נגד הממשלה והעומד בראשה, בנימין נתניהו. כמו כן, צפויה המשטרה להגיש ערעור על ההחלטה ובכך למנוע את שחרורו של פיני לוזון לביתו.

ההפגנה נגד נתניהו בכיכר הבימה (צילום: אבשלום ששוני)

כזכור, במהלך הלילה שבין חמישי לשישי, עצרה המשטרה את לוזון, תושב תל אביב, לאחר שעל פי החשד ניסה לדרוס מפגינים בדרך בגין שבעיר. במהלך החקירה, הציג לוזון את גרסתו שנמצאת בבדיקה, ולאחריה החליט בית המשפט להאריך את מעצרו עד ליום ראשון.

הרכב החשוד בניסיון דריסה בהפגנה בבלפור בירושלים (צילום: יהונתן ולצר/TPS)
הרכב החשוד בניסיון דריסה בהפגנה בבלפור בירושלים (צילום: יהונתן ולצר/TPS)

נדגיש כי מעצרו של לוזון התבצע בהמשך לאירוע שתועד במצלמות המפגינים, אשר במהלכו תועד רכב נוסע במהירות גבוהה לכיוון הצועדים בדרך מנחם בגין, בה צעדו המפגינים. על פי עדות של הנוכחים במקום, שתי מפגינות שניסו להימלט נפלו על גבן ונפצעו. עוד טענו המפגינים, כי המכונית הפוגעת ברחה ממקום האירוע, תוך נסיעה במהירות גבוה ברמזור אדום.

מפגינה שהותקפה ברמת החייל (צילום: פנינה כץ)
מפגינה שהותקפה ברמת החייל (צילום: פנינה כץ)

כזכור, זהו אינו ניסיון התקיפה היחידי נגד מפגינים. מקרה נוסף אירע ברחוב ראול ולנברג שברמת החייל, בו על פי המתואר עובר אורח הכה מפגינה בפניה, גם לה דימום ופנה לדרכו. אותה המפגינה, רונית שמה, התראיינה ברדיו גלי צה"ל על החוויה האלימה שעברה והסבירה כי "זו פעם ראשונה שאני יוצאת לצומת הזה, שנמצא במרחק 50 מטר מהבית, עם חולצה שחורה". עוד סיפרה רונית: "יצאנו בעלי, אני והכלב, וסיימתי עם חמישה תפרים בפנים. ככל הנראה יש לי שבר באף.