קבינט הקורונה יתכנס היום (שני) בשעה 17:00 לדיון שיעסוק בכמה נושאים, בהם האופן תמונת המצב הנוכחית, ממדי התחלואה והשפעת הסגר ומדדים ויעדים להגדרת מדרגות ההגבלות . מצד אחד - ידברו על המשך הסגר והצפוי בהמשך, כאשר ראש המל"ל מאיר בן שבת אף טען כי יש צורך לבדוק בקפדנות לאילו עסקים ניתן אישור מפעל חיוני, כי "לכאורה יותר מדי אנשים מסתובבים בחוץ". מאידך, צפויים לדון גם על החזרה לשגרה ועל תוכנית היציאה מהסגר. בהמשך צפויים לדון על אופן הטיפול באוכלוסייה בסיכון. 

אכיפת הסגר (דוברות משטרת ישראל)

סוגייה בולטת, ומעוררת סערה, שצפויה לעלות בדיון היא נושא ההגבלות על ההפגנות, שכן מצב החירום שהגביל אותן למרחק של קילומטר מבתי האזרחים - יפוג ביום שלישי. על פי הדיווח בכאן 11, נתניהו צפוי לדרוש להאריך את ההגבלות בשבוע, אך מנגד בכחול לבן טוענים שהתחלואה נמצאת בירידה יחסית, ולכן אין כל הצדקה להמשיך ההגבלות.

עוד דווח כי בממשלה שוקלים לפתוח את נתב"ג באופן כמעט מלא כבר בשבוע הבא. בכאן 11 דווח גם כי ישראל והודו מנהלות משא ומתן בנוגע לפתיחת התיירות באופן הדדי, כך שיוגדרו אזורים שייפתחו לישראלים - כמו ביוון, והשבים משם יהיו פטורים מבידוד.

בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם הערב סרטון בו עדכן כי ההחלטות על המשך הסגר מעבר למוצאי שמחת תורה יתקבלו בישיבת קבינט הקורונה שתיערך ביום חמישי, ואילו בישיבה מחר ידונו בנתוני היציאה מהסגר והגדלת הקנסות.

נתניהו מעדכן על המשך הסגר

"כמוכם חגגתי את חג הסוכות שונה מתמיד, חג סוכות בלי אושפיזין. אני יודע שזה שונה אבל מבקש מכולם, חרדים וחילונים כאחד, לשמור על ההנחיות", פתח נתניהו את דבריו. "הנחיות הסגר הן לא נגדכם, הן נגד הנגיף ואם נפעל כולנו יחד ננצח את הנגיף הזה. אני מבקש מכם כולכם להתאחד כמו ארבעת המינים לטובת העם שלנו ולטובת כל אזרחי מדינת ישראל מול מגפת הקורונה העולמית - אנחנו ננצח". 

בהמשך התייחס נתניהו להמשך הסגר ואמר: "יש כאלו שכבר אומרים שיש להם אופטימיות זהירה לגבי מצב התחלואה, שהסגר מתחיל לשטח את העקומה, אני יותר זהיר מהזהירים ורוצה לחכות שיעברו לפחות עשרה ימים", הסביר. "זה אומר שאת ההחלטות על המשך הסגר אחרי שמחת תורה נקבל רק ביום חמישי ובינתיים נדון מחר בקבינט על נתוני היציאה ארוכי הטווח מהקורונה והמעבר משלב לשלב, הגדלת הקנסות והגברת המשמעת והאכיפה כי זה בנפשנו".