ראש עיריית תל אביב רון חולדאי, שהשתתף אמש בהפגנה בכיכר הבימה בתל אביב ואף נפצע קל בידו ממכת שוטר, התראיין בחדשות 12 והודה כי בכוונתו להשתלב בחיים הפוליטיים: "כשיהיו בחירות אני אהיה שם", הבטיח. 

ההפגנה נגד נתניהו בכיכר הבימה (צילום: אבשלום ששוני)

בפתח דבריו התייחס חולדאי לטענות על אלימות משטרתית שהופנתה כלפי המפגינים נגד ראש הממשלה נתניהו, ואמר: "מה שקורה כאן זה שהופכים את המשטרה לכלי פוליטי בוויכוח פוליטי. הסיפור של מניעת הפגנות הוא סיפור פוליטי שמביא את משטרה למצב בלתי אפשרי".

הוא המשיך ותיאר: "בתחילת הערב המשטרה השתדלה להכיל את ההפגנה, עד שמישהו נתן הנחיה שראיתי בעיניים, לא יודע מי ולא רוצה להגיד, וראיתי איך פתאום שולחים את הסמויים והשוטרים כדי לשלוף מבפנים אנשים כדי לשלוף אותם החוצה. אני עמדתי ולידי עמדה ילדה נערה ופתאום התנפלו עליה כדי לתפוס אותה באלימות לא מוסברת".

"אחר כך מספרים לי שאוכפים את חוק הקורונה - זה לא אכיפת קורונה, זה לשבור את ההפגנות", הדגיש. "הכניסו את המשטרה למקום שהיא לא תצליח לעסוק בו, 120 אלף איש היו אתמול בחוץ".

הפגנה נגד נתניהו בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני)
הפגנה נגד נתניהו בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני)

חולדאי המשיך וביקר בחריפות את מדיניות הממשלה בטיפול במשבר הקורונה. "כשאנשים כמוני מתויגים כבוגדים שמאלנים והוציאו את השוויון מחוק הלאום - אז פלא שאין סולידריות בחברה הישראלית? הרי זה הסיפור - בפנדמיה צריך סולידריות ומשמעת, אבל בלי מנהיגות אין ניהול, אין תוכנית, אין תקווה. ממנהיג מצפים להסביר מה יקרה בחודש הבא, בשנה הקרובה, ובמקום זה יש לנו מנהיג שעוסק בעצמו ולא מעניין אותו האזרחים".

בהמשך, כשנשאל האם בכוונתו להצטרף לחיים הפוליטיים, הודה חולדאי: "כשיהיו בחירות אני אהיה שם. אני לא יודע עם מי או איך, אני עוסק בבעיות הביורוקרטיות שיאפשרו לי להיות שם כשיבוא העת". הוא אף ציין כי "אם אראה שהיותי מספר 2 תורם להחלפת השלטון האיום הזה התשובה היא כן", וסיכם: "אני כרגע עסוק בבריאות ובניהול של המשבר בתל אביב יפו. אני עוסק בעסקים מתמוטטים, הצעירים האלו בכיכר הם אנשים שאיבדו את מטה לחמם ואת התקווה". 

ממפלגת הליכוד נמסר בתגובה: "יצא המרצע מהשק: חולדאי אומר שהוא מתמודד בבחירות לראשות השמאל נגד מרצ ויש עתיד ולכן תוקף את ראש הממשלה נתניהו שנלחם נגד הקורונה ולמען אזרחי ישראל".