כך תעבירו את הבוקר עם הילדים

קרן אור אורן, מדריכת הורים ומנהלת תחום הגיל הרך במכון אדלר, מציעה לעשות עם הילדים יום הפוך: יום שבו הילדים עושים פעילויות של מבוגרים בבית, ודרכן חווים תחושות אחריות ומשמעות.

היום ההפוך יתחיל בדיון על משימות הבית שיש לעשות במהלך היום. כל ילד יוכל לבחור איזו משימה הוא לוקח על עצמו, למשל בישול והכנת ארוחה, שטיפת הכלים, מיון/תלייה/קיפול הכביסה, עזרה בהכנת השיעורים של האחים הצעירים וכו’. בסיום הפעילות נודה לילדים על עזרתם ונשבח את העשייה הטובה שלהם (אם תעשו זאת נכון, הילדים ישמחו לעזור ואף לקחת חלק באופן קבוע).

זכרו: אומנם אם הייתם עושים את המלאכות בעצמכם, הם בוודאי היו נעשות בצורה מקצועית ונקייה יותר. אבל כל שינוי מתחיל בצעד קטן.
ואיך היום ההפוך מתבטא בקרב ההורים? החליטו עם הילדים כיצד תוכלו ביום זה להיכנס לנעליהם בצורה האידיאלית, למשל על ידי זמן יצירה, משחק בחול, הכנת עוגיות, תיפוף על כלי מטבח ועוד.

המלצה

על רקע הסגר, כאן חינוכית השיקה רצועת שידור מיוחדת עבור הורים, מורים ותלמידים. בכל יום משובצות תוכניות שיכולות להוות מעין שיעור בבית ספר ומותאמות לתוכני הלימוד בבית הספר. כך לדוגמה בין השעות 8:00 ל־9:30 הילדים יכולים לצפות בתוכניות שמתאימות לגיל הרך ונותנות מענה למקצוע מסוים: בשעה 8:00 - כישורי חיים עם התוכניות "קפה עמליה" ו"אולי פיל". בשעה 8:30 - מתמטיקה עם "עיר המספרים". וכך הלאה עם תוכניות המתאימות גם לכיתות א'־ג', ד'־ו' וחטיבת ביניים.
הרצועה משודרת בכאן חינוכית, בשעות 8:00־14:15.

''קפה עמליה''  (צילום: צילום מסך, כאן 11)
''קפה עמליה'' (צילום: צילום מסך, כאן 11)

רגע מפלט להורים

נהלו יומן סגר, שבו תכתבו את רגעי הגאות והשפל של אותו יום. אין צורך להכביר מילים בסגנון “יומני היקר”, רק לציין דבר אחד טוב ודבר אחד רע שאתם זוכרים מהיום שעבר עליכם. השתמשו בכלי הזה כדי לפרוק מתח וחרדה, כדי להתבטא בחופשיות, כדי למקד את מחשבותיכם וכדי לראות את הדברים נכוחה – חצי הכוס הריקה והמלאה יחד. אחרי הסגר תוכלו להציץ ביומן, אולי אפילו בתחושת נוסטלגיה.