גשמים כבדים גרמו אתמול להצפות בחלקים נרחבים בבריטניה, כאשר הסופה אלכס הכתה בעוצמה במדינה וגרמה לשני הרוגים לפחות ולנזקים קשים באיטליה ובצרפת בסוף השבוע. אלכס, הסופה המשמעותית הראשונה של הסתיו, התפרסה על פני שטח של כ־1,500 ק"מ עם רוחות עזות של 180 קמ"ש. ביום חמישי היא החלה להכות באזור הגבול של איטליה וצרפת לפני שהתקדמה מערבה לעבר האיים הבריטיים, מותירה אחריה שובל של הרס כבד.

עד כה דווח על לפחות שני הרוגים באיטליה - כבאי מתנדב בן 53 נהרג אחרי שעץ התמוטט עליו ואדם בן 36 תושב העיירה קווארונה בחבל פיימונטה טבע לאחר שמכוניתו נסחפה בשיטפון, בעוד שאחיו הצליח להיחלץ בשלום.

בסמבוגטו שבחבל פיימונטה נמדדו 630 מ"מ של גשמים בתוך 24 שעות בלבד. כבישים וגשרים רבים נחסמו בשל נזקים והצפות, כאשר המפלס בנהר פו עלה בשלושה מטרים בתוך יממה בלבד. מושל פיימונטה אלברטו קיריו עדכן כי המצב חמור בכל החבל וכי הוא גרוע יותר מאשר השיטפונות של 1994 שהותירו 70 הרוגים.

בצרפת דיווחו החזאים על מאות מ"מ של גשמים בתוך 24 שעות באזור ההררי של פרובאנס־אלפ־קוט ד'אזור שבדרום מזרח המדינה. מפולות והצפות פגעו גם בכמה עיירות מצפון לניס. "כבישים וקרוב למאה בתים נסחפו או נהרסו באופן חלקי", אמר ראש העיר של ניס כריסטיאן אסטרוזי.

בתוך כך, גופתו של רועה צרפתי שנעדר מאז שלשום התגלתה אתמול בצד האיטלקי של הגבול. "אנחנו כמו אי בודד, כמו רובינזון קרוזו בהרים", כתבה בייאוש תושבת הכפר סן מרטן–וזובי, שבו גרים כ–1,400 תושבים. הגשר שמוביל לכפר נהרס כמעט לחלוטין וכך גם מרבית הבתים במקום. הרשויות במקום ממשיכות לחפש אחר 18 אנשים מהאזור, שטרם יצרו קשר בימים האחרונים.

ראש ממשלת צרפת ז'אן קסטקס הכריז על מצב אסון טבע באזור ואמר כי הוא מודאג מאוד בנוגע למספר הסופי של הקורבנות. ביום שישי בערב החלה הסופה להכות גם בבריטניה ובאירלנד ושירות החיזוי הבריטי פרסם גם אתמול התראות מפני מזג אוויר סוער וכמויות גדולות של גשם בחלקים נרחבים של האיים, ואזהרות מפני הצפות ושיטפונות.

בלונדון ובסקוטלנד נרשמו שיבושים בתנועת הרכבות. כמה תושבים חולצו ממכוניות ומבתים מוצפים. למרות מזג האוויר, מרתון לונדון התקיים אתמול כסדרו וגם טורניר הגולף של סקוטלנד נערך כסדרו לאחר שניקו את הדשא המוצף.