לאחרונה הקימו בכירי האוצר לשעבר, שהיו מחוברים לשר האוצר היוצא משה כחלון, פורום חדש לעידוד התחרות באשראי החוץ־בנקאי, כך נודע ל"מעריב".

את הפורום ינהל חבר הכנסת לשעבר רועי פולקמן, שעומד בראש ועדה שהוקמה על ידי ועדת הכלכלה לבחינת מתכונת חיוב חברות התקשורת הבינלאומיות להשקיע ביצירה מקומית. שותפים נוספים למיזם הם נדב שיינברגר, עוזרו הבכיר של כחלון לשעבר וכיום שותף של היועץ הפוליטי שלום שלמה בחברה בת של חברת הפרסום פובליסיס. איש ציבור מוכר נוסף הוא עו"ד דרור שטרום, שיספק את הייעוץ המשפטי למיזם.

עו"ד שטרום מונה בעבר על ידי כחלון לעמוד בראש הוועדה להגברת התחרות במערכת הפיננסית. בעקבות המלצותיו הופרדה חברת כרטיסי האשראי ישראכרט מבנק הפועלים ולאומי קארד מבנק לאומי. עתידה של חברת כרטיסי האשראי כאל, שהיא היחידה הנשלטת על ידי בנק דיסקונט, ייבחן במהלך 2021.

משה כחלון (צילום: פלאש 90)
משה כחלון (צילום: פלאש 90)

שטרום מופיע מפעם לפעם בוועדות הכנסת ומחווה את דעתו על רמת התחרות במערכת הבנקאית, שלדבריו אינה מספיקה. עו"ד שטרום ממליץ על צעדים נוספים שיאפשרו את הגברת התחרות, ובכלל זה האפשרות שחברות כרטיסי האשראי ייכנסו לתחומי פעילות נוספים.

בפורום החדש יהיו שותפות חברות כרטיסי האשראי ישראכרט ומקס (בעבר לאומי קארד) וכן שש חברות הפינטק למימון חוץ־בנקאי, בלנדר, פנינסולה ואחרות. הפורום החדש יביא בפני מקבלי ההחלטות - הרגולטורים וחברי הכנסת - את חשיבות פעילות האשראי החוץ־בנקאי. פעילות זו היא משקל נגדי למערכת הבנקאית, מסייעת להגברת התחרות ואמורה להועיל בסופו של דבר ללקוחות.