אבנר נתניהו, בנו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, פרסם היום (שני) פוסט בחשבון הפייסבוק שלו בו התייחס לסלוגן המחאה "לך", שקורא להתפטרותו של ראש הממשלה. "המילה הזאת לא תורמת בכלל לתחושת אחדות ומבטאת זלזול בכללי המשחק הדמוקרטיים", כתב. "אולי לפחות תוסיפו אחרי המילה "לך" את המילה "לבחירות", גם אם זה אומר שהעם יחליט שהוא דווקא יישאר".

ההפגנה נגד נתניהו בכיכר הבימה (צילום: אבשלום ששוני)

"ביום האחרון אני רואה בפיד שלי המון "לך" שחור שמוצמדים לתמונות פרופיל, עוד חבר ועוד זוג שפגשתי בטיול ועוד מישהו מהלימודים", פתח אבנר. "הגיוני בסך הכול, גדלתי "במסגרות של שמאלנים"; למדתי בליד"ה, שירתתי במודיעין ואני לומד באוניברסיטה העברית".

"כשהטרנד הזה נהיה נפוץ בחודשים האחרונים, הטון המצווה הזה, כאילו לגיטימי לומר למי שבחרו בו באופן ישיר אני ועוד 1,352,448 איש נוספים (ועוד 867,979 שהצביעו לו באופן עקיף) ללכת הביתה, כאילו ההצבעה שלנו לא נחשבת - בדרך כלל אני שומר את התסכול הזה לעצמי", הוסיף. "'אתה לא אובייקטיבי ולכן לא לגיטימי שתביע את דעתך', אומרים/רומזים לי (כאילו שמישהו אובייקטיבי, כאילו שהקול בבחירות וחופש הביטוי מותנים באובייקטיביות). חלק אומרים שזה "לא כדאי לי". טוב, נו. אבל אלה לא רק התחושות שלי שעומדות על הפרק".

הפוסט של אבנר נתניהו (צילום: צילום מסך פייסבוק)
הפוסט של אבנר נתניהו (צילום: צילום מסך פייסבוק)

"לא אגיד "לכו אתם", כולנו כאן באותה הסירה ואני לא שוכח את זה לרגע. לכולם אכפת מהמצב כאן, כל אחד בדרכו ולפי השקפתו", הדגיש אבנר. "מתסכל אותי הביטול של דעתי ועוד רבים אחרים מכל המקומות והגילאים שחלקם חושבים זאת בסתר".

"המילה הזאת, "לך", לא תורמת בכלל לתחושת אחדות ומבטאת זלזול בכללי המשחק הדמוקרטיים", טען. "למחות ולא להסכים זה בסדר גמור והכרחי בדמוקרטיה, אבל יש דרך להחליף שלטון בדמוקרטיה וקוראים לה קלפי". לסיום הציע: "אז אולי לפחות תוסיפו אחרי המילה "לך" את המילה "לבחירות", גם אם זה אומר שהעם יחליט שהוא דווקא יישאר".

מפגין נגד נתניהו מחזיק שלט ''לך'' (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
מפגין נגד נתניהו מחזיק שלט ''לך'' (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)