בעלי החיים במנילה, פיליפינים, זכו למחווה מקסימה לרגל יום בעלי החיים הבין לאומי וחג פרנציסקוס מאיזי הקדוש שחלו אתמול (ראשון). בעקבות נגיף הקורונה שהתפשט ברחבי העולם, לא היה ניתן לחגוג את יום בעלי החיים כמתוכנן, לכן, בפיליפינים החליטו על דרך חדשה לחגוג, תוך כדי שמירה על כללי הריחוק החברתי. 

יום בעלי החיים הבינלאומי בפיליפינים (צילום: רויטרס)

בעלי חיות המחמד במנילה התייצבו אתמול בעמדות הדרייב-אין בתוך מכוניותיהם והמתינו בקוצר רוח לברכת המזל שהעניקו הכמרים הקתולים לבעלי חיים מכל סוג שהוא. כלבים, חתולים ואפילו ציפורים, בורכו במים קדושים לברכת מזל טוב.

"חשוב לנו מאוד שחיית המחמד שלנו תהיה מבורכת כי אנו באמת מרגישים שהיא חלק מהמשפחה שלנו ואנחנו רוצים את הטוב ביותר עבורו ועבור בריאותו. לכן החלטנו להצטרף למיזם המקסים", סיפרה ארלין פדרון, שהגיעה אל עמדת הדרייב-אין עם הגולדן רטריבר בן השנתיים שלה. ר'יצי פסקואל, ממארגני האירוע, הוסיפה כי "עלינו להסתגל למצב חדש ולא לתת למגפה העולמית למנוע מאיתנו להוקיר את בעלי החיים הפרווריים שלנו".

הגולדן רטיבר של פדרון מקבל ברכה מכומר (צילום: רויטרס)
הגולדן רטיבר של פדרון מקבל ברכה מכומר (צילום: רויטרס)

יום פרנציסקוס מאיזי הוא חג שחל בדת הנוצרית בכל שנה בתאריך 4 באוקטובר. מאיזי, שמת בשנת 1226, היה סוחר צמר עשיר שזנח את כל הונו על מנת לעבור לחיי הרוח והקדיש את חייו בטיפול בבני אדם ובעלי חיים כאחד. הוא היה ידוע בתור אדם טוב לב, בעל שמחת חיים והשפעה מאגית על חיות שהיו מקשיבות לו ועושות כרצונו.