אדם חרדי, בשנות ה-20 לחייו, שמתגורר עם משפחתו באחת השכונות החרדיות הידועות בקהילה, חשד כי אשתו משקרת לו. לאחר ששכר חוקר פרטי הוא נוכח לגלות כי היא בוגדת בו עם מספר גברים שונים. 

לזוג יש במשותף שלושה ילדים, כאשר הגדול ביניהם הוא בן 5. בזמן החקירה של הבעל, האישה הייתה בהיריון הרביעי – לא ידוע למי שייך הילד. הכל התחיל כאשר הבעל למד בישיבה ולימד תורה ואילו האישה החלה לעבוד בתל אביב "החילונית". הבעל העיד כי השינוי שחל באשתו היה מיידי, הוא שמח שיש לה חברות ועודד אותה להנות. 

די מהר התארכו ימי העבודה של האישה. הבעל סיפר לעורכת דינו, מילי אשר, כי היא נהגה לחזור בשעות מאוחרות והוא הורגל לטפל בילדיהם ולבצע את מטלות הבית. היא המציאה כל פעם תירוץ אחר ולטענתו היא "ניצלה את תמימותו". יום אחד, לטענתו, בשעה מאוחרת בה האישה עדיין לא חזרה הביתה, הוא התקשר אליה מספר פעמים, אך ללא מענה. בעקבות כך, הבעל החליט לשכור חוקר פרטי.

את מה שגילה עבורו החוקר, הבעל לא היה יכול לתאר לעצמו. לדבריו, "הבנתי שאני כבר זמן רב חי בהזיה גדולה". הוא גילה כי האישה בגדה בו שוב מידי ערב, אך לא עם גבר קבוע אחד, אלא עם מספר גברים שונים. הבעל ההמום הבין כי אשתו חיה חיים כפולים – בבוקר אישה חרדית וחסודה, ובערב בליינית שמנהלת מספר מערכות יחסים בו זמנית.

לפתע, הבעל הבין כי מבחינה הלכתית הוא לא יכול להיות במחיצתה - "אסורה על בעלה ועל בועלה". בעקבות כך, הוא החליט להגיש תביעה בהולה בבית דין רבני. עיקר התביעה הייתה משמורת מלאה על הילדים, על מנת לשמור על אורח החיים הדתי אשר היו מורגלים בו. בנוסף לכך, הוגשה בבית הדין תביעת מורדת, ובהתאם לראיות הרבות שצורפו לתיק, בית המשפט קבע כי האישה אינה ראויה לגדל את ילדיהם והעניקה את המשמורת המלאה לבעל.

"המקרה יכול ללמד על שינוי תפיסתו והינו חלק מעלייה תלולה של מקרי גירושים בחברה החרדית בפרט והדתית בכלל. מה שפעם היה טאבו מוחלט, קיבל תפנית חדה – גברים ונשים במגזר החרדי לא מקבלים בגידות באמונם ובאמונתם", אמרה עו"ד אשר, המייצגת את הבעל.

עורכת הדין מילי אשר (צילום: ארקדי רסקין)
עורכת הדין מילי אשר (צילום: ארקדי רסקין)