יו"ר ימינה נפתלי בנט התראיין הבוקר (שלישי) בתוכניתה של רינה מצליח בגל"צ, שם התייחס למשבר הקורונה ולדיווח לפיו הוא הגיע להסכם עם בנימין נתניהו על פיו הוא יחבור אליו והשניים לא יתקפו אחד את השני עד הבחירות: "זה פייק ניוז. אביגדור ליברמן כנראה משועמם ומתעסק בלהפיץ שקרים במקום לעזור בטיפול במגפה".

בנט תוקף את ההנהגה

בפתח דבריו התייחס יו"ר ימינה למשבר הקורונה ולמשבר הכלכלי החמור שבא בעקבותיו ואמר כי "יש פה אובדן אמון טוטאלי בהנהגה. אתמול הסתובבתי באשקלון ואשדוד. בסך הכל הציבור הכללי בסדר, אבל אני מציע לכל המגזרים לקחת נשימה ותוך ארבעה שבועות אנחנו נעבור את זה.".

נראה שהמצב הולך ומחמיר ואי אפשר לקומם אותנו מהשברים.
"יש לנו ברירה?".

כן, ללכת לבחירות.
"אנחנו יכולים לצאת מזה".

אבל זה לא קורה כבר למעלה מחצי שנה.
"אני מצפה שבתי החולים המרכזיים ייתנו את חלקם היחסי. אני רואה שם שיפור".

זה רק הולך ומחמיר, אני מעריכה את האקט החברי שלך שאתה לא רוצה להוסיף שמן למדורה של גילה גמליאל, אבל גם ההתנהגות הזו לא עוזרת..
"כדי לצאת מהמצב צריך לעבור מפטיש לפינצטה. לאתר את החולים, להוציא אותם מהשכונות ולטפל בהם. עכשיו צריך לאפשר לעסקים בלי קבלת קהל ולטייק אווי להיפתח".

לדברי בנט, הוא "מבלה שעות רבות ביום במחקר בינלאומי כדי להשוות איך מתמודדות מדינות אחרות עם המאבק בנגיף הקורונה". הוא ציין כי  "הגל הראשון פגע בכל העולם אבל המדינות שפעלו נכון לא חטפו בגל השני. מה שקורה פה הוא שאין הנהגה ואין אמון בהנהגה. בקבינט מתעסקים בוויכוחים ובהפגנות. לא מתעסקים במה שהכי חשוב, שזה בעלי העסקים".

ראיתי דיווח לפיו הגעת להסכם עם נתניהו שאתם לא תוקפים אחד את השני עד הבחירות.
"זה פייק ניוז. אביגדור ליברמן כנראה משועמם ומתעסק בלהפיץ שקרים במקום לעזור בטיפול במגפה".

אם נתניהו יציע לך להצטרף לממשלה שלו?
"לא אצטרף".

"אני לא זוכר ניהול כזה כושל וחוסר מנהיגות כה קיצוני בזמן משבר", אמר בנט והוסיף: אני לא במחנה 'רק לא ביבי', אני מציע ניהול על בסיס עובדות ולא על בסיס פוליטיקות. אנחנו צריכים לפעול מקצועית. הדבר הראשון שהייתי עושה אם הייתי ראש הממשלה זה לאפשר עסקים ללא קבלת קהל וטייק אווי להיפתח ואז מטפל במערך קטיעת שרשרת ההדבקות. יש לנו את הטכנולוגיות הכי טובות בעולם אבל הסנדלר הולך יחף. צריך לעשות ריסטארט, ולחדש את האמון בממשלה. אנחנו יכולים לנצח, זה לא פיזיקה גרעינית.