מכירת או רכישת נכס נדל"ן היא לרוב העסקה המשמעותית ביותר שאדם עורך במהלך חייו, הן מבחינת מורכבותה וריבוי הצדדים המשתתפים בה, הן מבחינת השלבים הדרושים להשלמתה והן מבחינת עלותה הכוללת שעשויה להגיע לעיתים למיליוני שקלים.

לנוכח מורכבות העסקה והיבטי הרישום והמיסוי הנלווים אליה, בעת התקשרות עם יזם או קבלן בעסקת מכר של נכס נדל"ן מומלץ להסתייע בשירותיו של עורך דין מנוסה בתחום עסקאות מכר במקרקעין. בעוד חלק מרוכשי הדירות החדשות בוחרים להותיר את הטיפול המשפטי בעסקה בידיו של עורך הדין מטעם הקבלן ו/או היזם חשוב להבהיר כי עורך הדין מחויב אך ורק ללקוח שלו - הקבלן או היזם.

לפיכך, ההמלצה לכל אדם שמתכנן לרכוש או למכור נכס נדל"ן, בין אם מדובר בדירת יש שניה ובין אם מדובר בנכס חדש מקבלן, היא לפנות בהקדם לעורך דין מקצועי ומנוסה שמתמחה בתחום עסקאות הנדל"ן. במסגרת תפקידו עורך הדין יבצע בדיקה מקיפה של מצב רישום הזכויות בנכס, ייבחן את היבטי המס הנלווים לעסקה, יערוך את הסכם המכר, יבצע בדיקות משפטיות נוספות לפי הצורך וכל זאת תוך שמירה על האינטרסים והזכויות של הלקוח.

לרשימת עורכי הדין לקניית דירה, לחץ/י כאן

ייצוג משפטי יסייע לכם לשמור על הזכויות והאינטרסים שלכם בעסקה
פניה לעורך דין בעל מוניטין שעוסק בתחום המקרקעין והנדל"ן תוכל להבטיח כי זכויותיכם והאינטרסים שלכם ישמרו במסגרת העסקה המשמעותית ביותר שתבצעו במהלך חייכם. חשוב להדגיש כי עלות שכר טרחתו של עורך הדין היא כאין וכאפס בהשוואה לעלויות הנלוות לניהול הליכים משפטיים נגד הקבלן ו/או היזם במקרים שבהם מתעוררים חילוקי דעות וסכסוכים בין הצדדים.

גם במצב שבו נתקלתם בליקויי בניה בנכס, רצוי לפנות לעורך דין שמתמחה בתחום הנדל"ן והמקרקעין בכלל ובתביעות בגין ליקויי בנייה בפרט. על פי רוב, עורך הדין יקשר אתכם לשמאי או למהנדס אזרחי כדי להעריך את עלות תיקון הליקויים בנכס, יבחן את התנהלות הקבלן בסיטואציה ויגבש אסטרטגיית פעולה משפטית מתאימה במטרה להביא למיצוי מיטבי של זכויות הלקוח.

טיפים לבחירת עורך דין לקניית דירה
כדי לבחור עורך דין בתחום המקרקעין שמתמקצע בעסקאות מכר, כדאי לקרוא המלצות אודותיו ולהשוות בין מספר עורכי דין העוסקים בתחום מבחינת ניסיון, הצלחות מקצועיות, זמינות ויחס ללקוח. במסגרת זו רצוי לבדוק שעורך הדין מחזיק בידע מקצועי רחב, מתעדכן באופן תדיר בחידושי חקיקה ופסיקה ומנוסה בייצוג קונים או רוכשים בעסקאות מכר במקרקעין. בהמשך מומלץ לפנות ישירות אל עורך הדין לצורך התרשמות ממקצועיותו, מהידע שלו בתחום ומיחסו ללקוח. לפניכם רשימת עורכי דין לקניית דירה: