הסכם השלום בין ישראל לאיחוד האמירויות ממשיך לתת פירות בתחום הכלכלי. OurCrowd, פלטפורמת ההשקעה הגלובלית הגדולה בעולם ושמרכזה בישראל ומשקיעה כבדה בהיי-טק ישראלי, חתמה על הסכם שיתוף פעולה עם חברת פיניקס מדובאי, העוסקת בפיתוח עסקי ונמצאת בבעלות קבוצת אלנבודה בבעלותו וניהולו של עבדאללה סעיד אלנבודה, אחד מאנשי העסקים הבולטים באמירויות. מדובר על הסכם שמבשר טובות להיי-טק הישראלי, שכן הוא פורץ דרך להשקעות הון מאיחוד האמירויות בסטארט-אפים ישראלים מצד משקיעים פרטיים ומוסדיים כאחד. זהו ההסכם הראשון לשיתוף פעולה בין גוף הון סיכון ישראלי לבין גוף השקעות מוביל באיחוד האמירויות.

במסגרת ההסכם, פיניקס תשמש כפלטפורמת השקעות עבור משקיעים מהמפרץ המחפשים הזדמנויות השקעה בישראל. פיניקס תספק למשקיעים אלו הזדמנויות השקעה שמציעה OurCrowd במגוון ענפים טכנולוגיים וביניהם: אג-טק, אד-טק, מד-טק, בינה מלאכותית, רובוטיקה ועוד.

ג'ון מדבד, מייסד ומנכ''ל OurCrowd, ועבדאללה סעיד אלנבודה, בעלי קבוצת אלנבודה, חותמים על ההסכם (צילום: OurCrowd)
ג'ון מדבד, מייסד ומנכ''ל OurCrowd, ועבדאללה סעיד אלנבודה, בעלי קבוצת אלנבודה, חותמים על ההסכם (צילום: OurCrowd)

יו"ר פיניקס, עבדאללה אלנבודה, אמר כי "פיניקס תשמש כגשר וכמסלול דו-כיווני עבור משקיעים מישראל ומאיחוד האמירויות וכן עבור סטארט-אפים המחפשים שותפים אסטרטגיים להשקעות ולפיתוח עסקי בשתי המדינות בעלות העוצמה הטכנולוגית. הסכם ראשון מסוגו זה יסלול את הדרך להתרחבות מואצת של העסקים בין שתי המדינות". 

ג'ון מדבד, מייסד ומנכ"ל OurCrowd אומר כי "ההסכם פורץ את הדרך לזרם אדיר של גיוסים והשקעות בהיקף של מאות מיליוני דולרים - הן בסטארט-אפים ישראלים. לשותפים שלנו יש ניסיון עשיר מסוגו בהשקעות ובבניית חברות באיחוד האמירויות, בערב הסעודית, בעומאן ובמצרים והם פותחים לנו נתיב ישיר להשקעות בסטארט-אפים באזורים הללו".

קבוצת אלנבודה, שנוסדה בשנת 1958, היא אחד מהקבוצות העסקיות המובילות באיחוד האמירויות, עם מחזור שנתי של מיליארדי דולר. הקבוצה מעסיקה למעלה מ-10,000 עובדים ומתמחה במגוון תחומים וביניהם: הנדסה אזרחית, בנייה, תשתיות חשמל, מכניקה ועוד. כן מייצגת הקבוצה 15 מותגים גלובליים בתחומי הרכב, התחבורה, ערים חכמות, חשמל ואנרגיה ירוקה ועוד.