הלימודים המקוונים בתקופת הקורונה שינו את ההכנות המסורתיות לשנת הלימודים האקדמית החדשה - את הקניות השגרתיות, בהן תיק, ספרים, מחברות ומכשירי כתיבה - החליף המחשב הנייד. מדובר בפריט חשוב מאוד לסטודנטים, שישתמשו בו במשך שעות ארוכות לאורך כל השבוע.

כאמור, מדובר בהחלטה חשובה, שכן המחשב הנייד ישמש את הסטודנט לאורך זמן רב. כאשר בוחנים את הלפטופים, ישנם מספר קריטריונים שונים שצריך לקחת בחשבון - הרי מחשב נייד שמתאים לסטודנט לתואר עיוני אחר אינו זהה לצרכים של סטודנט למחשבים או לגרפיקה. לכן, לפני שאתם מבצעים את הקנייה, כדאי לכם לעשות מחקר קצר ובירור מה דורש התואר אותו בחרתם ללמוד – האם מדובר רק בשימוש באינטרנט ובתוכנות אופיס? או שאולי יש גם צורך בתוכנות מקצועיות? 

אלמנטים נוספים שחשוב להתייחס אליהם, דווקא עכשיו, הם מצלמה וסאונד. למעשה, שיחות וידאו ומפגשי זום הפכו בתקופה זו לחלק מהותי משגרת מסגרות הלימודים והתקשורת שלנו עם הסביבה, כך שמצלמה טובה וסאונד איכותי הוא אלמנט חשוב ביותר.

דברים חשובים שכדאי לבדוק:

  • נוחות שימוש במקלדת - לא משנה מה בכוונתכם ללמוד - אתם הולכים להקליד הרבה. נוחות העבודה קריטית. מקלדת קטנה ודחוסה תצריך הסתגלות ארוכה ותשפיע על מהירות הכתיבה שלכם.
  • אורך חיי הסוללה - מומלץ לבחור במחשב נייד עם זמן סוללה של חמש שעות ויותר. את הנתון המדובר ניתן למצוא באתר החברה ובסקירות שונות שפורסמו על הנייד ברשת. חשוב להפחית חמישה אחוזים מהזמן שמבטיח היצרן. כאמור, זמן הסוללה תלוי באופי השימוש, מספר התוכנות המופעלות ורמת הבהירות של המסך.
  • משקל וגודל סבירים - חשוב לשים לב שמימדי המחשב הנייד יאפשרו לכם לשאת אותו בצורה נוחה ויעילה על הגב, למשך זמן רבף ולא יגביל אתכם בשום צורה.

הרכיבים העיקריים שמשפיעים על רמת ביצועיו של המחשב הם המעבד, הזיכרון (RAM), כרטיס המסך ובמידה מסוימת גם אמצעי האחסון:

  • מעבד: מרבית המחשבים הניידים שמשווקים בישראל מצוידים במעבדים מסדרת Core i של אינטל, כאשר עוצמתם ומחירם של הדגמים עולה לפי הספרה שלצד האות i. לשימוש בסיסי עם תוכנות ויישומים קלים ניתן להסתפק בדגמי i5 לשימושים כבדים יותר יתאים מעבד מדגמי i7. למשחקים, להרצת תוכנות ויישומים מורכבים כדאי לבחור מעבד מסדרת Core-i9 החדשה והמשופרת.
  • זיכרון (RAM): הזיכרון משמש לאחסון זמני של נתונים ותוכנות כמערכת ההפעלה ויישומים אחרים. ככל שהזיכרון גדול יותר, מערכת ההפעלה והיישומים השונים ירוצו מהר יותר. רוב המחשבים הזולים מגיעים עם 4 ג'יגה של RAM אבל אידיאלית כנראה שתעדיפו לפחות 8 ג'יגה ואפילו 16 ג'יגה אם אתם מוכנים להשקיע כספית.
  • מערכת הפעלה: OS) ) היא תוכנה הפועלת כממשק בין משתמש הקצה לבין חומרת מחשב. על כל מחשב להיות בעל מערכת הפעלה אחת לפחות כדי להפעיל תוכנות אחרות. מערכת ההפעלה הפולרית ביותר היום היא WINDOWS 10, לכן חשוב לוודא כי הגרסה הכי עדכנית אכן מותקנת על המחשב.
  • כונן קשיח: הכונן הקשיח נועד לאחסון מידע בהיקפים גדולים, והוא נמדד בנפח האחסון ובמהירות העבודה שלו. מומלץ לבחור מחשב נייד עם נפח אחסון של 500GB או יותר.
  • מאיץ גרפי (כרטיס מסך): הכרטיס אחראי על ביצועי התצוגה של המחשב. למרבית המשתמשים יספיק כרטיס מסך בסיסי המובנה בלוח האם, אך ליישומים גרפיים, תלת ממד ומשחקים מתקדמים יש צורך בכרטיס מסך נפרד וחזק.

לסיום: שימו לב לאחריות. כמה זמן האחריות, מה היא מכסה, איך משתמשים בה וכדומה. אחריות למחשב נייד נעה בין שנה לשלוש שנים ובמקרים מסוימים אפשר להרחיב אחריות של שנה לשלוש שנים.

הטיפים באדיבות רשת "בסט מובייל"