מחקר חדש הוכיח כי בעלי חיים הנמצאים במגע קבוע עם בני אדם, עלולים להידבק בנגיף הקורונה העולמי – אז האם גם הם צריכים בידוד? מחקר מעבדה בבעלי חיים מסוגים שונים גילה כי גם הם עלולים להפיץ את המחלה או להפוך למאגרים של הנגיף שיוכלו להתפרץ שוב בעתיד, כך על פי המדענים באוניברסיטת לונדון, UCL.

החוקרים בדקו 215 סוגי כלבים, חתולים, קופים, כבשים ואפילו אריות ונמרים ואבחנו את העמידות שלהם בפני הנגיף. הם גילו כי זנים רבים יוכלו להיות חסינים מפני המחלה, אך עם זאת, בעלי חיים כמו קופים גדולים וכבשים, בעקבות הרכב החלבונים, יידבקו באותה העוצמה כמו בני אדם.

פרופסור כריסטין אורנגו מאוניברסיטת לונדון אמרה: "רצינו להסתכל מעבר לבעלי החיים שנחקרו בניסוי, על מנת שנוכל לראות אילו זנים עלולים להיות בסיכון גבוה לנגיף וכך נוכל להמשיך את המחקר ולמצוא פתרון גם לבעלי החיים". היא הוסיפה והזהירה, כי סוגי בעלי החיים שנחקרו עד כה, עלולים להיות בסיכון להתפרצות הנגיף בגופם והם עלולים לאיים בעיקר על זנים בסכנת הכחדה.

הפרט המטריד ביותר שהתגלה במחקר הוא היכולת של בעלי החיים להפוך למאגרים של הנגיף ובעקבות כך, להדביק את בני האדם בהמשך. על מנת לחקור את בעלי החיים, החוקרים ביצעו ניתוחים מבניים מפורטים בגופם כדי לבחון את סיכויי ההדבקה בסוגי בעלי חיים שונים. הניתוחים עזרו לגלות כי מרבית העופות, הזוחלים והדגים לא נמצאים בסיכון לנגיף. עם זאת, רוב היונקים שנחקרו עד כה, עלולים להידבק ולהדביק בנגיף הקורונה.

ד"ר סו דאט-לאם מהאוניברסיטה אמר: "בניגוד לניסויים מבוססי מעבדה, ניתן לבצע באופן אוטומטי את הניתוחים והחישובים שעשינו ולכן ניתן ליישם את שיטות אלו בקלות על התפרצויות וירוסים עתידיים, שלמרבה הצער, הופכות נפוצות יותר בגלל התערבות האדם בבתי הגידול הטבעיים של בעלי החיים". 

פרופסור ג'ואן סנטיני הוסיפה כי "כדי להגן על בעלי החיים, כמו גם על עצמנו, אנו זקוקים למעקב רחב היקף סביב בעלי החיים ובעיקר סביב חיות מחמד, על מנת לתפוס את המקרה בזמן". היא סיכמה כי חשוב לנקוט באמצעי היגיינה וריחוק חברתי, גם מבעלי החיים, על מנת להפחית את ההידבקות.