במהלך ביקור שערך היום (שלישי) נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, במרכז השליטה של משטרת ישראל ועל רקע הביקורת הציבורית החריפה כלפי המשטרה, חיזק הנשיא את השוטרים והשוטרות על פועלם בימי הסגר. את הדברים אמר במהלך נאום שנשא בפני פורום הפיקוד הבכיר של המשטרה, כשהוא מלווה על ידי מ"מ מפכ"ל המשטרה, ניצב מוטי כהן וראש אגף התנועה, ניצב אלון אריה. 

פעולות המשטרה לאכיפת תקנות הסגר. צילום: דוברות המשטרה

"אין פה מאבק של אזרחים נגד משטרת ישראל. ברחובות שלנו אין מחאה נגד משטרת ישראל. יש ביקורת, לפעמים חריפה עד מאוד, אבל הכעס לא מופנה כלפיכם. אני מאמין שאף אחד מאיתנו לא רוצה לחיות במדינה שבה שוררת אנרכיה, במדינה שבה אין כבוד לשלטון חוק או מנגנונים לאכיפת החוק", אמר. 
 
עוד הוסיף ריבלין כי הוא "רואה בדאגה את השיח הפוליטי שנרקם סביב ההנחיות למאבק בקורונה ואני רק מתפלל, כל הזמן, שלא תתפתח כאן שנאת חינם", והדגיש: "חופש הפולחן וחופש המחאה הם שני יסודות מרכזיים בדמוקרטיה שלנו, ויש לעשות כל מה שניתן על מנת לאפשר אותם באופן מרבי, בהתאם למגבלות הימים האלה".
 
בסיום דבריו, ביקש ריבלין מהשוטרים לנסות להשיג אורך רוח. "אני יודע שאני מבקש מכם יכולת הכלה והבלגה בלתי אפשרית לעיתים. ואני מבקש מכם לזכור שאין לנו ארץ אחרת, ואין לנו משטרה אחרת, ואנחנו חייבים להאמין לכם, השוטרים, ולמשטרה, שהיא רואה לנגד עיניה אך ורק את שלום האזרח״, הדגיש.