ההפגנות נגד נתניהו נמשכות: אלפי אנשים יצאו אמש (שלישי) להפגין במוקדים רבים ברחבי הארץ, בהם גשרים, צמתים וכיכרות, במסגרת המחאה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. ההפגנות נערכו בהתאם לכללי הקורונה, שדורשים הפגנה בקפסולות ובמרחק של עד קילומטר ממקום המגורים. מפגינים רבים שהתאספו בכיכר הבימה בתל אביב יצאו לתהלוכה - זאת, בניגוד לדרישות המשטרה. נכון לשעה זו המחאה הסתיימה ולדברי המשטרה, נרשמו למפגינים עשרות דוחות בגין הפרת תקנות. 

לדברי המפגינים, המשטרה ריכזה אותם בקטע משדרות רוטשילד ומונעת מהם לצאת מהמקום. "המשטרה הופכת את שדרות רוטשילד למכלאה בניסיון לדכא את ההפגנה שלנו למען דמוקרטיה. שום דבר לא יעצור את הדרישה של דור שלם לשינוי ותקווה", נמסר מהמארגנים.

מפגינים נגד נתניהו "כלואים" בשדרות רוטשילד (צילום: קומי ישראל)

 
מהמשטרה נמסר כי "בתחילת הערב המפגינים הקפידו על ההנחיות ומימשו את זכותם למחאה, תוך שמירה על הגבלות הקורונה ועל בריאותם. לצערנו, החל מהשעה 21:00 לערך ועד לשעה זו, פתחו המפגינים בתהלוכות בלתי חוקיות ברחבי העיר, תוך שהם מפרים את הסדר הציבורי, לא מקפידים על הגבלות הקורונה, צועדים על צירי תנועה וכבישים ומתעלמים מהוראות השוטרים. המפגינים אינם שומרים על מרחק של 2 מטרים אחד מהשני וחלקם הגדול אינו עוטה מסכות". 
 
מפגינים נגד נתניהו בתהלוכה בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני)
מפגינים נגד נתניהו בתהלוכה בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני)
מפגינים נגד נתניהו (צילום: אבשלום ששוני)

גם בסוף השבוע האחרון נערכה מחאה במתכונת דומה, והמארגנים העריכו שכ-130 אלף איש השתתפו בסך הכל בהפגנות במאות ואולי אף אלפי מוקדים שונים ברחבי הארץ. 

מפגינים נגד נתניהו בתהלוכה בתל אביב (צילום: דוברות המשטרה)
 
הפגנות הקילומטר נגד נתניהו (צילום: הדגלים השחורים)

המשטרה מסרה כי היא נערכה לקיום המחאות הערב בכוחות רבים וביקשה להדגיש בפני משתתפי המחאה את החובה להקפיד על עמידה במגבלות הקורונה. במשטרה אף הוסיפו כי "לצערנו אנו נתקלים בקריאות של חלק מהמארגנים - להפוך את מוקדי המחאה "לצעדה אחת ענקית ברחובות תל אביב" - ומדגישים - כי יש בכך משום הדחת ציבור המשתתפים להפרת החוק. כן למחאה - בהתאם לחוק ולשמירה על הבריאות".

ארגוני הצעירים ״קומי ישראל״, ״אנחנו התקווה״, ״החזית הוורודה״, ״הבעלבתים״, ״הלם תרבות״, ו״התעוררנו״ קראו למשטרה: "בעקבות שחרורם של כל העצורים מיום שבת ללא שום הגבלות, אנחנו קוראים למשטרת ישראל לזכור שהתפקיד שלה הוא להגן עלינו, ומצפים ממנה לא לחזק את זרוע הדיכוי של השלטון שלא יודע לתת דוגמה אישית, וכשל בניהול המשבר הזה. משבר, שהוא חלק ממשבר האמון שהביא את הצעירים למצב בו לא נותרה להם ברירה אלא לצאת לרחובות".

מפגינים נגד נתניהו (צילום: ''קריים מיניסטר'')
מפגינים נגד נתניהו (צילום: ''קריים מיניסטר'')

רשימת ההגבלות:
 1. המצאות במרחק של עד 1000 מטרים ממקום המגורים.
 2. עד 20 איש בכל קפסולה.
 3. מרווח של לפחות 20 מטרים בין קפסולה אחת לאחרת.
 4. בתוך כל קפסולה, שמירת 2 מטרים בין אדם לרעהו.
 5. במהלך כל משך המחאה עטיית מסכה המכסה את הפה והאף.
 6. מחאה סטטית במגבלות הנל הנה מותרת.
 7. תהלוכה איננה מאושרת ואינה חוקית.