התפשטות הקורונה ברחבי העולם: שעה שבישראל דיווחו היום על נתונים שמצביעים על מקום לאופטימיות זהירה, לפיהם רק 4% מהבדיקות שנערכו מחצות יצאו שליליות, במדינות אחרות בעולם מדווחים על גלי התפרצות חמורים של המחלה. 

הרשויות באוקראינה דיווחו על שיא יומי חדש של מאומתים בנגיף הקורונה, שעומד על 4,753 אוקראינים שאובחנו אתמול כחיוביים לנגיף. בכך עלה מספר הנשאים המאומתים ל-239 אלף לצד 4,597 מתים.

גם בצ'כיה דיווחו על 4,457 מאומתים חדשים לקורונה ביממה האחרונה - המספר הגבוה ביותר של נדבקים חדשים שאובחנו ביממה אחת מאז התפרצות המגפה במדינה.

בפולין אובחנו ביממה האחרונה 3,003 נדבקים חדשים ו-75 בני אדם מתו כתוצאה מתחלואה בנגיף. בכך עלה מספר המקרים המאומתים ל-107,319 ומספר המתים ל-2,792.

חיסון לנגיף הקורונה: מעבדות חברת אסטרהזנקה שנחשבת למובילה בתהליך

בבולגריה נרשמו נתוני הדבקה גבוהים במיוחד, עם 436 חולים חדשים במהלך היממה האחרונה. בכך עלה מספר הנדבקים הכולל מרגע ההתפרצות במדינה ל-22,306 בני אדם, לצד 862 מקרי מוות. 

כלי התקשורת בבריטניה דיווחו כי הממשל שוקל הטלת סגר חמור יותר על מספר ערים בצפון הממלכה, לרבות ניוקאסל, ליברפול, לידס ומנצ'סטר, שכוללות מיליוני תושבים. 

קורונה בבריטניה  (צילום: REUTERS/Carlos Osorio)
קורונה בבריטניה (צילום: REUTERS/Carlos Osorio)

מקורבים לראש הממשלה בוריס ג'ונסון טענו כי הוא שוקל סגירה של כל בתי העסק הלא חיוניים, לרבות מקומות בילוי, מסעדות, פאבים וכן הלאה. מקורב צוטט בעיתון הבריטי הסאן, שאמר כי בממשל מבינים כי "המספרים של ההדבקה מעידים על מגמה שלילית. אנו קרבים לנקודת האל חזור, בה נידרש לעשות יותר. לא תהיה ברירה אחרת".