תוצאות הסגר: שירות התעסוקה עדכן היום (רביעי) כי מערב ראש השנה, 200 אלף ישראלים נוספים יצאו לחל"ת. כמו כן, במהלך היממה האחרונה נרשמו 4,256 דורשי עבודה חדשים. 

עוד עולה מהנתונים כי יממה לפני ערב ראש השנה וכניסת הגבלות הסגר לתוקפן, נרשמו בשירות התעסוקה 223,272 דורשי עבודה, בתוכם 199,519 עובדים שהוצאו לחל"ת ו-23,753 דורשי עבודה מסיבות אחרות. 

עבור 159,899 דורשי העבודה מדובר ברישום השני שלהם או יותר מכך מאז תחילת משבר הקורונה בחודש מרץ. כיום רשומים בשירות 950,989 דורשי עבודה סך הכל, ובהם 606,899 עובדים בחל"ת.

נתניהו מעדכן על המשך הסגר

אתמול התייחס שר האוצר ישראל כ"ץ למשבר הכלכלי ולעסקים שנפגעו בשל גל ההחמרות הנוכחי. כאמור, השר הנחה אתמול את אנשי משרדו לגבש תכנית סיוע מתוגברת לחודשים הקרובים עבור עובדים עצמאים ומובטלים בעקבות הארכת הסגר.

התכנית החדשה צפויה לכלול תוספת של מענקי סיוע וכן גיבוש של תכנית מענקים חודשית בסך אלפי שקלים למובטלים בעלי שכר נמוך או עובדים שנמצאים בחל"ת לתקופה ממושכת. עוד צוין במתווה התכנית כי במידה והסגר יסתיים לפני תום תקופת הזכאות למענק נוסף, העובד יוכל לחזור למקום עבודתו והמענק ישולם לו כתוספת שכר. 

ישראל כ''ץ (צילום: פלאש 90)
ישראל כ''ץ (צילום: פלאש 90)

השר אמר כי בכוונתו להציג את פרטי התכנית לראש הממשלה בימים הקרובים על מנת להביא אותה לאישור מהיר בממשלה ובכנסת, זאת כדי לעזור למובטלים, לעצמאים וליתר האוכלוסיות שנפגעו בשל המגבלות והארכת הסגר. 

עוד הבהיר השר כי הוא רואה חשיבות עליונה לאפשר לעסקים הקטנים ולאלו שלא יכולים כרגע לקבל קהל לשוב לעבודתם מיד בסיום חג הסוכות, וכי בכוונתו להוסיף ולהיאבק על עמדה זו בדיונים בישיבת הקבינט הקורונה האחרון. "הערבות ההדדית והאחריות הלאומית מחייבת את כולנו שלא להפקיר את השכירים והעצמאים לגורלם ולסייע להם ככל שנדרש - ובכוונתי לעשות כך", אמר כ"ץ .

קורונה בישראל: לשכת התעסוקה (צילום: מרק ישראל סלם)
קורונה בישראל: לשכת התעסוקה (צילום: מרק ישראל סלם)