יממה לאחר סקר המנדטים הדרמטי שפורסם בחדשות 12, בו עלה כי מפלגת ימינה בראשות נפתלי בנט מתקרבת מאוד לליכוד, "מעריב" חושף סקר פנימי שערך הליכוד, ממנו עולה תמונה שונה לחלוטין. הסקר, שנערך על ידי סוקר מחו"ל ונדגמו בו 600 אנשים במדגם טלפוני מייצג, התייחס לתרחיש בו למפה הפוליטית הנוכחית יתווספו שתי מפלגות חדשות: אחת בראשות רון חולדאי וגדי איזנקוט, ואחת בראשות ח"כ יפעת שאשא-ביטון.

נתניהו מעדכן על המשך הסגר

על פי הסקר, הליכוד זוכה ל-29 מנדטים, והמפלגה השנייה בגודלה, ימינה, זוכה ל-17 מנדטים בלבד. המפלגה השלישית בגודלה על פי הסקר היא הרשימה המשותפת, שזוכה ל-16 מנדטים.

יש עתיד-תל"ם ומפלגת חולדאי-איזנקוט זוכות ל-12 מנדטים כל אחת, כאשר סביר כי מפלגתם (התיאורטית, נכון לעכשיו) של ראש עיריית תל אביב והרמטכ"ל לשעבר לוקחת קולות מרשימתם של יאיר לפיד ובוגי יעלון.

המפלגות החרדיות שומרות על יציבות: ש"ס זוכה בסקר לתשעה מנדטים ויהדות התורה לבין שבעה לשמונה. כחול לבן סובלת מכניסתם של חולדאי ואיזנקוט לזירה ומתרסקת לשבעה מנדטים בלבד. ישראל ביתנו בראשות ליברמן זוכה לשישה מנדטים, והמפלגה התיאורטית בראשות ח"כ שאשא ביטון תזכה לבין ארבעה לחמישה מנדטים.

 

נתון מפתיע העולה מהסקר הוא כי מרצ לא עוברת את אחוז החסימה, בניגוד ליציבות שהיא מפגינה בסקרים האחרונים. נראה כי כניסתם של חולדאי ואיזנקוט עלולה למחוק מהמפה את מפלגת השמאל הוותיקה. גם מפלגת העבודה, הבית היהודי, דרך ארץ, גשר ועוצמה יהודית לא עוברות, אך כאן לא מדובר בהפתעה אלא בתוצאה התואמת את תוצאות מרבית הסקרים האחרונים.

בחלוקה לגושים, גוש הימין-חרדים (אליו משתייכת שאשא-ביטון) זוכה ל-67 מנדטים, בעוד גוש המרכז-שמאל (כולל ישראל ביתנו) זוכה ל-53 מנדטים בלבד. הסקר הוצג הבוקר לראש הממשלה, בנימין נתניהו.