מחקר חדש שנערך בקופי בבון באפריקה מצא כי בבונים ממין זכר חיים הרבה יותר שנים, זאת  בזכות קשרי ידידות אפלטונית עם נקבות הבבון - בדיוק כמו שקשרים חברתיים חזקים אצל בני האדם מובילים לחיים ארוכים ובריאים.

אותו דפוס מופיע אצל חיות חברתיות אחרות, מסוסים ועד דולפינים. אולם, החוקרים לא הצליחו להסביר את המנגנונים האמיתיים, שהופכים את החברות לאורך חיים. עם זאת הם העלו השערה כי לבעלי חיים בריאים יותר - בבונים או בני אדם - יש יותר אנרגיה להשקיע בזוגיות.

המחקר פורסם לאחרונה בכתב העת Philosophical Transactions of the Royal Society B. החוקרים הסתמכו במהלכו על נתונים שנאספו במשך יותר משלושה עשורים על יותר מ־500 בבונים, נקבות וזכרים, בפארק הלאומי אמבוסלי שבדרום מערב קניה. הם גילו כי בבונים זכרים יוצרים עם הנקבות מערכות יחסים שאינן מיניות, הם יגנו עליהן ועל צאצאיהן מפני טורפים וחברות זו עשויה גם לעזור להם להימנע מסכסוכים בינם לבין עצמם.

בבונים הם סוג הקופים החברותיים ביותר, הם חיים בלהקות של בין 5 עד 200 פריטים כאשר להקה בדרך כלל מורכבת מבבון זכר וסביבו עוד נקבות רבות. הם שומרים על הלקה בקנאות רבה ולא מאפשרים לנקבות שב"הרמון" שלהם לקיים קשרים עם בבונים אחרים. פשיטות של זכרים על להקות אחרות לשם גנבת הנקבות, אינן נדירות.