צילומי רחפן תפסו בעדשת המצלמה את הרגע המבהיל בו גולש אוסטרלי מקצועי ברח מכריש לבן באורך של כ-2.5 מטרים. הגולש, מאט וילקינסון, שהשתתף בתחרות אליפות העולם בגלישה, חתר על הגלשן שלו בחוף שארפס שבמלבורן, אתמול (רביעי), בזמן שכריש שחה במהירות מאחוריו.

תיעוד מזל"ט: הכריש כמעט ותוקף את הגולש מאט וילסון (צילום: רויטרס)

"שמעתי רעש של התזה ותזוזות מאחורי, אך כשהסתכלתי מסביב לא ראיתי כלום", אמר וילקנסון, על פי הצהרה של ארגון Surf Life Saving NSW. המצילים בחוף ראו את הכריש במצלמות בזמן אמת והצליחו להזהיר את הגולש בעזרת מערכת שמע שמובנת ברחפן ובה רמקול שמחובר למיקרופון של שירותי ההצלה בחוף.

"הרחפן התקרב אליי ושמעתי ממנו קריאה דחופה שאומרת שיש כריש מסוכן באזור ועליי לחזור לחוף הים. הגעתי לחוף בתחושה קצת מוזרה, רק לאחר שהמצילים הראו לי את הצילומים הבנתי עד כמה הוא היה קרוב אליי. הכריש כמעט טרף את הרגל שלי, אך במזל התחרט ברגע האחרון", תיאר וילסון את האירוע. הוא הוסיף וסיפר כי הוא גולש כמעט כל חייו והוא יוצא מנקודת הנחה שהם שם, אך אין להם עניין להתקרב אל בני האדם. בעקבות האירוע, החוף פונה ונסגר לאותו היום. 

וילקנסון התחרה בתחרות עולמית בשנת 2015, כאשר חברו לענף, מייק פנינג, הותקף גם הוא על ידי כריש בחופי דרום אפריקה. "אני מרגיש אסיר תודה, אבל די מוזר בו זמנית, על כך שהכריש לא תקף אותי. כשראיתי את הצילומים זה מיד הזכיר לי את רגע התקיפה של מייק, שכן גם הוא היה גם גלשן כמו שלי", סיפר הגולש שניצל. 

מפעיל הרחפן, ביו מונקס, תיאר את הצפייה במוניטור על החוף: "הכריש הגיע משום מקום והתקדם ישירות אל מאט. הוא התרחק די מהר אך הצלחתי לעקוב אחריו עם המצלמה ולהודיע ברמקולים על מנת שכל השוהים במים יוכלו לצאת". עד כה, אין לדעת מדוע הכריש החליט לשנות את מסלולו, ייתכן ומדובר ברעש של הרחפן שהרחיק אותו או בחבל שהוא נתקע בו. בעקבות האירוע, אמר מנכ"ל ארגון Surf Life Saving NSW, סטיבן פירס, כי יש בכוונת הארגון לאמץ את השימוש ברחפנים בעתיד שיאפשרו לבצע מעקב במים מרחוק.