בעקבות התיעוד בו נראה תא"ל במיל' אמיר השכל, ממובילי ההפגנות נגד נתניהו, פונה לשוטרי מג"ב ממוצא אתיופי ואומר להם: "שנים הקדשתי כדי להביא את ההורים שלכם לארץ וזה מה שאני מקבל ממכם", הועלו היום (חמישי) טענות מצידו של השכל על כך שגורמים במשטרה עשו שימוש בסרטון שצולם ממסרטת וידאו משטרתית מבצעית. מפקד מחוז ירושלים הורה לפתוח בבדיקת המקרה.

כזכור, סרטון המציג את השכל מתעמת עם שוטרי מג"ב ומפנה אמירות כלפי שוטרת משמר הגבול ממוצא אתיופי שפעלה במקום בו הפגין פורסם לפני כיומיים. בסרטון, השכל נשמע תוקף את השוטרת ואומר לה: "אל תגעי בי - אני הבאתי את ההורים שלך. את לא מתביישת?". אתמול, פורסם בחדשות 12 סרטון חדש, בו השכל, יחד עם פעיל מחאה נוסף, קראו לעבר שוטרי מג"ב: "זו כפיות טובה" וטכנו כי הם הביאו את ההורים שלהם לארץ. 

אמירות אלו של השכל הובילו לסערה ברשת החברתית, ולתגובות נרחבות מצד סלבריטאים ואנשי ציבור מהמוצא האתיופי שגינו את התנהגותו. מנגד, רבים הצדיקו את אמירותיו, ובהם גם דליה רבין, בתו של ראש הממשלה המנוח יצחק רבין ז"ל שאמרה הבוקר בראיון בגלי צה"ל: "הוא אמר אמירה לא מוצלחת, אבל אם אתם זוכרים את המבצעים המורכבים ומסוכנים להעלאת יהודי אתיופיה - מי שהיה שם שותף, מותר לו להגיד 'אני הבאתי אתכם'. זה לא מתנשא. הצלנו אותם מרצח עם, זה היה מבצע צבאי מזהיר".

השכל התייחס גם הוא סרטון, שלטענתו צולם כבר בחודש אוגוסט בעת פינוי מאהל מחאה שהוקם מול בלפור. "הרגעים בסרטון הם הרגעים בהם מספר שוטרים צעירים וחזקים דוחפים אותי ומרעיפים עלי איומים וקללות", הסביר השכל והוסיף: "הניסיון לייחס לי אמירה גזענית היא חסרת כל בסיס אך אם יש מי שנפגע אני מצטער. זה המקום להדגיש כי במשך שנות שירותי בחיל האוויר עסקתי רבות בהעלאת יהודי אתיופיה - פרויקט שאני גאה בו. מערכת השקר מנסה ליצור יש מאין". 

בהמשך לסרטון מאתמול, טען השכל בתוקף כי גורמים במשטרה עשו שימוש בסרטון שצולם ממסרטת וידאו משטרתית מבצעית וכי מאחורי המחסום בו צולם נכחו רק שוטרים, שאחד מהם תיעד את המפגינים. בתגובה לדבריו, התייחס מ"מ מפכ"ל המשטרה לנושא.

״מפקדי ושוטרי משטרת ישראל ובפרט מפקדי ושוטרי מחוז ירושלים ניצבים מול אתגרים מורכבים בפעילות האכיפה של תקנות הקורונה ובכלל. לצערי לאחרונה הם נאלצים להתמודד גם עם ריבוי השמצות ושיח מתלהם נגדם, שלעיתים קרובות זולג גם לאלימות מילולית ופיזית המופנית כלפיהם. משטרת ישראל שייכת לאזרחי ישראל כולם ופועלת למענם. המשטרה אינה גוף פוליטי! האמירות באשר לפעילות מפקדים  מתוך אינטרסים זרים משוללות כל קשר למציאות!", אמר. 

עוד הוסיף: "נמשיך לפעול בהתאם למדיניות הארצית למאבק בנגיף הקורונה ולאכיפת החוק למען הציבור ללא משוא פנים. אני מגבה את  השוטרים והמפקדים בפעילותם ופונה אליכם, אזרחי ישראל - הקפידו ושמרו על הנחיות החוק  לטובת שמירה על החיים של כולנו. 
מחזק את ידי המפקדים, בוטח בכם ובשיקול הדעת המקצועי שלכם. המשך חג שמח לכולם".