אין כמו אהבה חדשה, פרפרים בבטן, התרגשות, משהו חדש ומסקרן נכנס לחיים, אך האם הפורמט החדש של רשת יכבוש את ליבנו? "אהבה חדשה" עוקב אחרי ארבע רווקות עם חלום משותף, למצוא אהבה. כל רווקה מכניסה גבר לדירה שההפקה נתנה, עמו תעבור את הדייט המאתגר בעולם: שלושה ימים רצופים. נשמע כמו סיפור אהבה של זוג בבית מלון למאומתי קורונה. 

בואו נכיר את הרווקות החדשות שיגרמו לנו לצקצק, להתרגש ולנתח מהספה מדוע הן זקוקות לפורמט ריאליטי חדש כדי למצוא זוגיות. כאמור, כנראה משהו לא כשורה ותפקידנו כצופים לגלות את הפגם. בדומה לרוב הגברים, שבעת שידור פרק הבכורה צפו בערוץ המתחרה בנבחרת ישראל נגד סקוטלנד, עלינו לצעוק לטלוויזיה: "נו, תשחרר לו את הכדור, אם לא תרד מהתקפה, תישאר לבד לעד!". או שזה יהיה נבדל או קרן, אני לא באמת מבין בכדורגל.

מתוך ''אהבה חדשה'' ערוץ 13 (צילום: צילום מסך)
מתוך ''אהבה חדשה'' ערוץ 13 (צילום: צילום מסך)

בדומה לרווקות, אגיע גם פתוח, אתן סיכוי לאהבה, אך יש בעיה רצינית בליהוק, השמות. יש שתי נעה, רוני ורונה, נו באמת, אין מפלט מלתת כינויים, אז קדימה. נועה יונני, בת 30, משפטנית מתל אביב, נקרא לה "אלי מקביל". נעבור לרונה נאמן, 31, תל אביב, מנהלת שקר כלשהו, דוגמנית, "פרי-ספיריט", חובבת פסטיבלים במדבר ועפה על עצמה כאילו היא F-35 בדרך לאמירויות. לבינתיים נקרא לה הפיה נחמה.

נעה כסיף, בת 33, מאמנת כושר, מספרת על ילדות ללא אבא, מתארת מציאות בה גברים, בדומה לאביה, באים והולכים, ללא יציבות. היא מחפשת שותף, מישהו לרוץ איתו, היא טי-אר-אקסים. אחרונה חביבה, רוני נדלר, 29, גרה עם אבא שלה בגבעתיים, מגיעה מרקע כלכלי קשה, כיום היא דוגמנית, יזמית ומאופרת בכבדות. מחפשת אהבה עם רגליים, לא אהבה עם כנפיים. אבל נראה שהיא קוצצת את כנפיו של כל קופידון שנקרה בדרכה. לעת עתה, נקרא לה ערפדית, על שם איפור היתר. 

גברת ערפדית הראשונה לפסול גבר, מקרינים לה את הקליפ של הגבר השני, גם עליו היא מביטה בחוסר עניין, אף אחד מהם לא הרוזן שחלמה עליו. אלי מקביל החלטית בהגזמה, בוחרת לאחר שראתה רק את הגבר הראשון, נסחפה אחר הקארמה וכבר בנתה בראשה סיפור אהבה עם תינוק מרקד. התחלה טובה ומעניינת לדעת המומחים, הם מזכירים לי את השופטים מבית ספר למוסיקה, נטו פירגונים, גם אם את מזייפת כשאת מדברת, הם יגידו שהיית מצוינת.

מתוך ''אהבה חדשה'' ערוץ 13 (צילום: צילום מסך)
מתוך ''אהבה חדשה'' ערוץ 13 (צילום: צילום מסך)

פתאום הטלוויזיה נדלקת, "ארוחת ערב חגיגית", המומחים מתכננים פעילויות לזוגות, לבשל יחד ארוחת ערב לכל הזוגות, פרויקט משותף ראשון שלהם, איך עושים ביחד משהו, מי השף, מי הסו-שף. חותכים ירקות, מדברים על מערכות יחסים קודמות, בזמן שהמומחים ממשיכים לפלוט שטויות במיץ עגבניות. בינתיים במטבח, אלי מקביל מעידה שהיא מתחילה לאבד סבלנות כי מושיקו שואל מיליון שאלות: "איך את רוצה את הבטטה?", "אפשר לשים זעתר על הדגים?". היא מעצבנת ומתעצבנת, היא מבשלת שם גול עצמי.

נעה, טי-אר-אקסים, כבר לא מרוצה, אין לה פרפרים בבטן, שאר הזוגות חושבים שהם מתאימים, הגברים בסוף הארוחה אכולי קנאה, רוצים זרימה כזאת, אבל הלב שלה רוצה יותר. קשה להעלות דופק למאמנת כושר. הגברים נפגשים בסוף הערב, תוהים אם סלון או מיטה, מסכימים שיכנסו למיטה לו יזמינו אותם, האבירות לא מתה, היא ישנה על הספה הנפתחת בסלון.

מושיקו ואלי מקביל מסכמים יום, "נכנס לישון?" הוא פולט, הלו, לפני רגע אמרת שתחכה להזמנה, אבל אלי מקביל מגבילה אותו ומאחלת לו הצלחה עם פתיחת הספה. רק לטי-אר-אקסים ברור שהם ישנו יחדיו במיטה, זו הכנסת אורחים, בטח גם יש לה בדירה סיסמא קלה לאינטרנט האלחוטי.

מתוך ''אהבה חדשה'' ערוץ 13 (צילום: צילום מסך)
מתוך ''אהבה חדשה'' ערוץ 13 (צילום: צילום מסך)

בוקר הפציע, טי-אר-אקסים קמה כועסת, הראשונה לשיחה אישית עם מומחה. הוא ממליץ לה לפתוח את הלב, היא מתחילה לדמוע, היא לא יודעת איך להתמסר, המומחה מנסה לשכנע אותה שלא תחמיץ את ההזדמנות, שתוציא את שוקי מהפרנד-זון ותתחבר ל"מגיע לך טוב", מומחה לקלישאות. 

פרק הבכורה מסתיים עם טעם של עוד, הכרנו נשים אמיצות, מוגזמות והחלטיות. אך עם כל שם חדש אני שוכח זוג מהמירוץ למיליון. היו שם גם גברים, אבל ההרגשה שכרגע הם תפאורה, מתאמנים עליהם, זו ליגה ג', בהמשך יגיע המשחק נגד סקוטלנד.