מזכירת הכנסת, ירדנה מלר-הורביץ, פנתה הבוקר (שישי) לחברי הכנסת והודיעה להם כי ביום חמישי הקרוב תתקיים ישיבת מליאה, שתכליתה דיון ואישור חוזה השלום בין מדינת ישראל לבין איחוד האמירויות הערביות.

לחברי הכנסת הועבר ההסכם עם איחוד האמירויות בנוסח העברי, האנגלי והערבי. בהסכם נכתב כי במקרה של הבדלי פרשנות הנוסח האנגלי יגבר. ההסכם עם האמירויות שיבוא ביום ב' לאישור הממשלה וביום ה לאישור הכנסת מוגדר "הסכמי אברהם לשלום" ו"חוזה שלום" לכל דבר ועניין.

נאום נתניהו בטקס חתימת הסכם השלום. באדיבות הבית הלבן

בתוך כך דחה יו"ר הכנסת יריב לוין את בקשת יו"ר ועדת החוץ והביטחון להביא את הסכמי השלום עם איחוד האמירויות ובחריין לעיון ועדת החוץ והביטחון של הכנסת לפני שההסכמים יובאו לאישור המליאה.

"אינני מקבל את טענתך לפיה הבאת הסכמי השלום לאישור מליאת הכנסת צריכה להיעשות לאחר דיון בוועדת החוץ והביטחון. בניגוד לנטען במכתבך כאילו יש בכך דריסת רגל גסה של מעמד הכנסת, הרי שההפך הוא הנכון" כתב לוין והוסיף: "הגם שאין חובה חוקית להביא את ההסכמים לאישור הכנסת החליט ראש הממשלה בתיאום עמי לפעול להבאתם לאישור הכנסת ובכך לכבד באופן מלא את מעמדה".

לוין ציין עוד כי בשלב זה תקיים הכנסת דיון בהסכם השלום עם איחוד האמירויות בלבד שכן הסכם שלום עם בחריין טרם נחתם.

כזכור, אמש דווח כי אחרי הטקס החגיגי במדשאות הבית הלבן, ראש הממשלה יביא ביום שני את הסכם השלום לאישור הכנסת. בתיאום עם יו"ר הכנסת יריב לוין, נוסח הסכם השלום הופץ היום לעיון חברי הכנסת. ההסכם יונח ביום שני על שולחן הכנסת ויעלה לדיון ולאישור במליאה ביום חמישי.

מכתב אל מזכירת הכנסת בעניין הבאת חוזה השלום בין מדינת ישראל לבין איחוד האמירויות הערביות לאישור הכנסת - 8.1... by מעריב אונליין on Scribd

מוקדם יותר טענו גורמים בכנסת כי למרות הודעת ראש הממשלה, הסכם השלום עם איחוד האמירויות לא יובא ביום שני הקרוב לאישור הכנסת. במקביל פנה אתמול יו"ר ועדת החו"ב, ח"כ צבי האוזר, לראש הממשלה להציג בפני הועדה את ההסדרים שנחתמו מול איחוד האמירויות וגם מול בחריין בטרם יאושרו במליאה, לרבות פרטים מסווגים שאינם מופיעים בלשון ההסכמים.

עוד הוסיף ח"כ האוזר: "ראש הממשלה חייב להציג בפני ועדת החוץ והבטחון את כל פרטי ההסכמים לרבות הפרטים החסויים, המשמעויות הביטחוניות וההשלכות הצפויות. אסור שהכנסת תהיה חותמת גומי של הממשלה. בנוסף על רה״מ להציג בפני הועדה את פרטי מזכר ההבנות שנחתם עם בחריין ושלא יוצג לאישור מליאת הכנסת".