ממחקר בינלאומי גדול שנערך בקרב עובדים ומנהלים לקראת יום בריאות הנפש הבינלאומי, שיצוין מחר (שבת), עולה כי רבים מהעובדים מעדיפים לשאוב תמיכה נפשית מהטכנולוגיה, כמו בינה מלאכותית, על פני תמיכה אנושית.

הסקר, שבוצע על ידי אורקל יחד עם מכון המחקר והייעוץ Workplace Intelligence, בחן כיצד משבר הקורונה השפיע על הבריאות הנפשית של עובדים, ומהן ההשלכות. למשל, עלה כי 70 אחוזים מהנשאלים חוו יותר לחץ וחרדה בעבודה השנה לעומת כל שנה אחרת בעבר.

נתון בולט בדו"ח הוא ש-82% מהאנשים מאמינים שרובוטים (מחשבים ותוכנות מבוססות בינה מלאכותית) יכולים לתמוך בבריאותם הנפשית טוב יותר מבני אדם. 68% מהם יעדיפו לדבר עם רובוט מאשר עם המנהל שלהם במצבי מצוקה או חרדה, בזכות הגישה הבלתי-שיפוטית ומהירות התגובה.

עוד אמרו הנשאלים כי ההשלכות הנפוצות ביותר של לחץ נפשי בעבודה היו חסכי שינה (40 אחוזים), בריאות פיזית ירודה (35 אחוזים), ירידה ברמות האושר בבית (33 אחוזים), בעיות בקשרים המשפחתיים (30 אחוזים), ובידוד מחברים (28 אחוזים).

למרות החסרונות הנתפסים של עבודה מרחוק, 62 אחוז מהאנשים חשבו שעבודה מרחוק אטרקטיבית יותר כעת משהם חשבו לפני המגיפה, כשהם אומרים שכעת יש להם יותר זמן עם משפחתם (51 אחוזים), לשינה (31 אחוזים) ולסיים את העבודה שלפניהם (30 אחוזים).