הותר לפרסום כי הבכיר במד״א ששמו נקשר לפרשת בדיקות הקורונה הפיראטיות הוא סגן מפקד המרחב, אבי חובב. בית משפט השלום נעתר היום (שישי) לבקשת המשטרה, והאריך את מעצרו של חובב, שנעצר אמש לחקירה במסגרת הפרשיה שעניינה קבלת כספים במרמה בעבור בדיקות קורונה פיראטיות ועבירות נוספות.

לאור החשדות שעלו במסגרת חקירת המשטרה, החשוד הובא הבוקר בפני בית משפט השלום בירושלים, שהאריך את מעצרו עד ליום שני.

באשר להארכת מעצרם של שלושה חשודים נוספים שהובאו לדיון נוסף, אחד מהם שוחרר בהסכמת המשטרה. שני חשודים נוספים שוחררו ע"י בית המשפט, אך לאור בקשת עיכוב ביצוע ע"י המשטרה, הם נותרו במעצר עד להגשת הערר בעניינם. החקירה נמשכת.

ביום רביעי פורסם כי שישה מתנדבי מד"א בשנות ה-20 וה-30 לחייהם נעצרו בחשד לביצוע בדיקות ברחבי הארץ, שעבורן הם גבו כספים בסכומים המוערכים בעשרות אלפי שקלים אותם גרפו לכיסם. 

היחידה המרכזית של מחוז ירושלים, פתחה בחקירת המשטרה הסמויה לאחר דיווח שהתקבל מהנהלת מד"א, אודות חשד לביצוען של בדיקות קורונה באופן פיראטי לאזרחים, ע"י מתנדב מד"א, בעבור תשלום. עם מעצרו של אחד החשודים לחקירה, חשפו חוקרי המשטרה את שיטת הפעולה, שבה מעורבים חשודים נוספים, בהם מתנדבים נוספים ובעלי מעבדות בישראל וברמאללה. 

עוד עלה מהחקירה, כי החשודים הגיעו למקומות שונים בישראל וגם לנתב"ג, על מנת לבצע בדיקות קורונה, שחלקם עפ"י החשד בוצעו באופן כזה, שתוצאותיהן יצאו שליליות על מנת ש"הלקוחות", יוכלו להיכנס ולצאת מהמדינה כאוות נפשם תוך הצגת התוצאות השליליות.

לאחר ביצוע הבדיקות הפיראטיות, החשודים נהגו להעביר את הבדיקות למעבדה בשטחי הרשות הפלסטינית ומעבדה פרטית בירושלים, וזאת עפ"י החשד במטרה שתוצאותיהן לא ימצאו את דרכן למאגר משרד הבריאות וכך יישארו אנונימיות, והן הועברו באופן פרטני ל"לקוחות". 

ממד"א נמסר בתגובה כי "לפני מספר שבועות עלו חשדות על התנהלות פלילית לכאורה של כמה מתנדבים הקשורה באיסוף דגימות לזיהוי קורונה. מד"א פנה עם המידע הראשוני אל המשטרה, עוד טרם פרסום הפרשה, ודרש פתיחת בדיקה לבירור העובדות. במהלך חקירת המשטרה התברר כי ישנם מספר מעורבים שנחשדים במעשים הפליליים אשר על פי החשד לכאורה לקחו את החוק לידיים ועשו דין לעצמם.

יובהר כי מדובר במקרה חמור וחריג ביותר הדורש מיצוי מלא של הדין עם המעורבים. אנו מודים למשטרת ישראל על התגובה המהירה והחקירה המאומצת לאיתור החשודים. פעילותם בארגון של המעורבים הופסקה בתיאום עם המשטרה ואנו ננקוט נגדם בכל ההליכים הנדרשים על פי חוק. אנו מחזקים את ידיהם של עשרות אלפי עובדי ומתנדבי מגן דוד אדום העושים בנאמנות ובמסירות לילות כימים למען בריאותם של אזרחי ישראל".