כך תעבירו את הבוקר עם הילדים
 זיוה עמית, אמנית היוצרת בחומרים מהטבע, חומרים שהיא אוספת מהאשפה וחומרים ממוחזרים נוספים לטובת השמירה על איכות הסביבה וכדור הארץ, מציעה לכם להכין עם הילדים ינשוף מגרב משומש ומשאריות בדים. לאחר ההכנה, תוכלו לערוך עם הינשוף הצגה או להכין בובות של חיות נוספות. נצלו את ההזדמנות כדי לפתוח דיון עם הילדים על חשיבות השמירה על הסביבה: למה זה חשוב? האם זו אחריות רק של מפעלים גדולים או גם של אדם בביתו? איך ניתן לעשות זאת? ועוד.

החומרים הדרושים:
גרב שלא בשימוש 
2־3 שאריות בד צבעוני
מספריים
דבק או חוט ומחט 
חומרי מילוי (צמר גפן או כל חומר מתאים אחר שיש בבית) 
טוש שחור או זוג עיניים זזות לפנים

הוראות הכנה:
1. גזרו לצורת משולש את החלק הפתוח של הגרב 
2. מלאו בחומר מילוי את הגרב, כך שתהיה שמנמנה ותפוחה. 
3. סגרו את הפתח (המשולש שיצרנו) בעזרת דבק (או חוט ומחט) והמתינו לייבוש.
4. גזרו משאריות הבד זוג עיניים ואף משולש.
5. הדביקו באזור המשולש את העיניים ומתחת את האף.
6. ניתן לצייר אישונים עם טוש שחור או להדביק עיניים זזות.

הכנת ינשוף מגרב (צילום: זיוה עמית)
הכנת ינשוף מגרב (צילום: זיוה עמית)

רגע מפלט להורים
זה הזמן להתחיל לתכנן את 2021, בתקווה שעד אז הקורונה כבר תהיה מאחורינו, ושגרת חיינו – שכללה עבודה, זמן משפחתי, טיולים ונסיעות לחו”ל – תחדש ימיה כקדם. עשו זאת בקפידה: הכינו לוח שנה יצירתי ומקושט (מעין גאנט עבודה), עברו חודש־חודש וסמנו בו את הדברים שתרצו שיקרו – מסעדה, מופע, טיסה, קמפינג, תור לרופא שיניים, בדיקת ראייה, שיפוץ הבית, בניית דק בחצר ועוד. התנהגו כאילו אין קורונה בעולם, וכשסיימתם - תלו את לוח השנה במקום של כבוד. 

המלצה
האמניות הילה אלשיך ונאוה גרינשטיין יזמו את הקמתה של קייטנה דיגיטלית לכל האבות והאמהות שמחזיקים בתקופה הזו בכל כך הרבה כובעים. עם ההרשמה, תקבלו מדי בוקר בשעה 8:00 סרטון פעילות במייל שבו תוכלו לצפות בזמנכם. כך מדי יום, תקבלו רעיונות לתעסוקה מגוונת מ־13 אמניות שחברו לסדנה בתחומים שונים: איור ופיסול, תכשיטנות, יצירה בפלסטלינה, נגרות, מחול, שירה ועוד. 
עד 15.10 ללא עלות. פרטים והרשמה בדף הפייסבוק של נאוה גרינשטיין