מגפת הקורונה שהתפרצה בחודש מרץ שינתה את הדרך בה כולנו חיים ומתנהלים. ילדים שעברו ללמוד בצורה מקוונת וחברות שביום אחד סגרו את משרדיהן והעבירו את עובדיהן לעבודה מהבית, הביאו להמון שינויים בשגרה היומיומית של משפחות שלמות. שלא לדבר על אנשים שאומתו כחולים או כאלו שנכנסו לבידוד מסיבה כזו או אחרת. מנתונים שפרסם משרד הבריאות עולה, כי מחודש פברואר שהו בבידוד בית מעל למיליון אנשים, והמספר הזה רק עולה מידי יום. כנ"ל לגבי מספר החולים שכיום עומד על 250 אלף איש מאז חודש פברואר. 

השילוב של עבודה-בית מצא דרכים חדשות בתקופה הנוכחית כשהעבודה נמצאת בבית, גם בימי בידוד בהם אנשים ממשיכים לעבוד. חברות המבינות כי הבידוד הוא חלק משגרת החיים בתקופה הנוכחית מסייעות לעובדים לעבור אותו כמה שיותר בקלות ושולחות להם מגוון מתנות ומארזים לפעילויות עם ילדים, למי שיש, כמו גם מארזי אוכל מפנקים שימתיקו להם את היום וישפרו את מצב רוחם.

חברת הסושיאל גיימינג הבינלאומית SciPlay, שמאז חודש מרץ עברה לעבודה מהבית, מקפידה לתחזק את הפן החברתי והתרבות הארגונית המאפיינת את החברה גם מרחוק, על ידי קיום שלל אירועים אונליין וכן על ידי שליחת חבילות מפנקות לעובדים.  

כדי לשמח את העובדים שנכנסו לבידוד, החברה החליטה לשלוח לעובדים מארזי הפתעה הביתה בהתאם לסטטוס המשפחתי שלהם: הורים קיבלו לפתח ביתם ארגז גדול עם שלל צעצועים ומשחקים שונים להעביר את הזמן, ואילו עובדים ללא ילדים קיבלו מארז מאפים מנחם או מארז בראנץ' בוקס מפנק הכולל מאפים, ממרחים, עוגיות וקוקטיילים. כל המארזים נרכשו מעסקים קטנים תוצרת כחול לבן.

מארז צעצועים של סייפליי (צילום: סייפליי)
מארז צעצועים של סייפליי (צילום: סייפליי)

חברת ארמיס סקיוריטי, אשר ביצעה בינואר האחרון את האקזיט הגדול בישראל בתחום הסייבר לאחר שנמכרה ב-1.1 מיליארד דולר, מציעה גם היא פינוקים לעובדים החולים. "קודם כל, חשוב לנו לציין שבימי שגרה אנחנו שולחים לכל עובד שחולה מרק חם לביתו. גם יולדות מקבלות מארזי לידה, עובדים שעוברים דירה מקבלים עציצים ועוד", הסבירו בחברה, והוסיפו: "כמובן שכל זה נמשך בתקופת הקורונה, והוספנו גם פינוקים לעובדים שנכנסו לבידוד. אנחנו דואגים להם ושולחים מארז מפנק שכולל בין היתר אוכל ודברים מתוקים. בזמנים אלו העובדים שלנו עובדים באינטנסיביות, וחשוב לנו להראות את הערכתנו ואת ההתגייסות הרבה של העובדים. נמשיך לפנק ולהראות הערכתנו - ובתקווה שנחזור לשגרה במהרה".

מארז בידוד של ארמיס סקיוריטי (צילום: ארמיס סקיוריטי)
מארז בידוד של ארמיס סקיוריטי (צילום: ארמיס סקיוריטי)

אקס ליבריס היא חברת ענן מתחום ה-EdTech שעובדת עם האוניברסיטאות המובילות בעולם ומעסיקה למעלה מ-1,000 עובדים בארץ ומחוצה לה. מיד עם פרוץ המגפה, עובדי החברה שחלו בקורונה זכו לסדרת משלוחים מפנקים לביתם, שכללו מגשי פיצות, מארזי גלידה, פירות ושוקולדים. אקס ליבריס דאגה לרכוש את המתנות לעובדים מספקים עצמאיים במטרה לתמוך בעסקים הקטנים שנפגעו מהמשבר.

משלוח לחולי קורונה- אקס ליבריס (צילום: אקס ליבריס)
משלוח לחולי קורונה- אקס ליבריס (צילום: אקס ליבריס)

בחברת ההייטק הירושלמית לייטריקס שבימים אלו כל 450 עובדיה עובדים מהבית, החליטו לדאוג לכל מי שנכנס לבידוד או נדבק בקורונה. אם עובד נכנס לבידוד, שולחת החברה מארז קטן עד בית העובד עם עוגת שמרים של בוטיק סנטרל ושני בקבוקי סיידר מרעננים.

בנוסף, לכל עובד אשר התגלה כחולה מאומת – מוסיפה החברה אוכל מוכן, ואף דואגת למארז לילדים  - לפי הצרכים האישיים של אותו עובד. "כחברה שמציבה במרכז את חוויית העובד, חשוב לנו לשמור על קשר עם עובדים שנמצאים בבידוד, בימים לא פשוטים אלו, ולהראות להם שהם נמצאים במחשבותינו בכל העת״, אומרת ניצן רוט, מנהלת הרווחה של לייטריקס. ״אנחנו מאמינים שתשומת הלב שאנחנו כחברה נותנים לכל אחד מהעובדים שלנו, ובמיוחד למי שעוברים תקופה לא פשוטה כמו שהייה בבידוד או חלילה הידבקות בקורונה, יכולה להשפיע לחיוב על המצב הנפשי והפיזי של העובדים, ולהשאיר אותם מחוברים להווי החברה ולפעילות השוטפת. מעבר לכך, תמיד נעים לדעת שמקום עבודה הוא לא רק מקום עבודה אלא כזה שגם דואג לך בימים מאתגרים יותר״.

מארז של לייטריקס (צילום: לייטריקס)
מארז של לייטריקס (צילום: לייטריקס)

חברת סטרטסיס המובילה בתחום טכנולוגיות ההדפסה בתלת ממד, יצאה במספר יוזמות במטרה לתמוך בעובדי החברה בתקופה מורכבת זו. החברה מקפידה לשלוח לכל עובד ששוהה בבידוד או שנמצא חיובי לקורונה, חבילות שי טעימות ומפנקות עם מבחר גדול של שוקולדים איכותיים ממקס ברנר, עוגות ומתוקים על מנת להמתיק מעט את הזמן. בנוסף מציעים בחברה ייעוץ ותמיכה פסיכולוגית וכן מענה מיידי לכל בקשה או צורך שעולה מהעובדים בצורה פרטנית.

כמו כן, בסטרטסיס מקפידים לחשוב איך להקל ולהנעים את הזמן לכלל העובדים ומארגנים להם מגוון פעילויות ואירועים כדוגמת שליחת מארז חגיגי לשמחת תורה הכולל מטעמים ומאפים לצד משחקים לשעות הפנאי, שליחת הפתעות הביתה לילדים, קייטנת אונליין הכוללת מפגשים עם כוכבי רשת וסדנאות תלת מימד, הופעות בלייב של אמנים מוכרים, תחרויות נושאות פרסים בין עובדי סטרטסיס בכל העולם ועוד. בנוסף, החברה מעודדת תרומה לנזקקים וכחלק מכך אפשרה לעובדיה לתת תרומות למשפחות נזקקות כאשר הסכום הוכפל על ידי החברה.

יואב זייף, מנכ"ל סטרטסיס: "חשוב לנו שעובדי החברה ידעו וירגישו שהחברה נמצאת שם בשבילם גם ברגעים הקשים, ובהתאם אנו מנסים לסייע ולהמתיק במעט את הזמן בתקופה המורכבת הזו".

מארז של חברת סטרטסיס (צילום: סטרטסיס)
מארז של חברת סטרטסיס (צילום: סטרטסיס)

גם בביטוח ישיר לא שוכחים לפנק את העובדים. דפנה קליינר, סמנכ"לית משאבי אנוש: “בתקופה מורכבת זו, אנו רואים חשיבות עצומה לעטוף ולחזק את העובדים שלנו, וכן להעצים בהם את תחושת הוודאות, המחוברות והשייכות לחברה. לעובדינו החולים אנו שולחים חבילות מושקעות של מתוקים ופינוקים, ודואגים להיות עם המבודדים בקשר שוטף, לכל עזרה שהם צריכים. בנוסף, עבור עובדים המתקשים כלכלית, ביטוח ישיר מקיימת ועדה למלגות סיוע נדיבות עבור העובד או משפחתו. הסיוע בכסף או שווה כסף. למשל, הוועדה יכולה להעניק טיפולים רפואיים או פסיכולוגיים לעובד או לבן משפחתו, לתת תווי שי מוגדלים ועוד".

מארז של ביטוח ישיר (צילום: ביטוח ישיר)
מארז של ביטוח ישיר (צילום: ביטוח ישיר)

בזק אונליין, מהשחקניות המובילות בשוק המוקדים הטלפוניים בישראל, המונה כ-3,000 עובדים, החליטה לפנק את העובדים שנמצאים בבידוד במארז פיצה משפחתית המגיע במשלוח ישירות לבית העובד. מהנהלת החברה נמסר כי "דווקא בתקופה מאתגרת זו חשוב לנו לפעול למען רווחת העובדים ולשמח אותם, עד כמה שניתן, במחוות קטנות שפותחות את הלב, ובמקרה הזה גם את החיך". 

עובדת בזק אונליין בבידוד (צילום: בזק אונליין)
עובדת בזק אונליין בבידוד (צילום: בזק אונליין)

במשרד גורניצקי ושות', פירמת עורכי הדין מהגדולות בישראל, החליטו לפנק את העובדים שנמצאים בבידוד במשלוח של ארוחת ערב קלילה עד הבית. המשרד אשר מונה כ-350 עובדים, הפתיע את העובדים שנמצאים בבידוד. ארוחת הערב התווספה לפינוקים וההטבות לכלל עובדי הפירמה אשר נמצאים בשגרת הקורונה ועובדים חלקם מהבית וחלקם מהמשרד. לעובדים שנדבקו בקורונה/ הם או בני משפחתם, שלח המשרד ארוחה משפחתית.

מנכ"לית המשרד, עוה"ד עדי נחמיאס: "מתחילת משבר הקורונה חשבנו כיצד לפנק את העובדים ולהבהיר שגם כשאנחנו רחוקים אנחנו עדיין משפחת גורניצקי, לכן החלטנו לשלוח ארוחות ערב למבודדים ולחולים שנדבקו הם או בני משפחתם. המבודדים קיבלו ארוחת ערב קלילה באמצע השבוע והחולים ובני משפחתם קיבלו ארוחה לסוף השבוע. זו הייתה הדרך שלנו להזכיר שאנחנו מתגעגעים ושאנחנו פה".

שובר לקניית פיצה, גורניצקי ושות' (צילום: יח''צ)
שובר לקניית פיצה, גורניצקי ושות' (צילום: יח''צ)

אגף משאבי האנוש בבנק מזרחי טפחות שולח לעובדים שחלו בקורונה מארז מפנק הכולל פירות וירקות של מיטב החקלאים. המארז כולל בין השאר מנגו, קוקוס, אבוקדו, תמרים, תפוחים, דבש ועוד, לצד ברכת רפואה שלמה ואיחולי שנה טובה. כמו כן, המנהלים והחברים לעבודה מקפידים לשמור על קשר עם החולים והמבודדים ולשאול לשלומם.

חברת Sodexo on site, המספקת שירותי הסעדה, אחזקת מבנים ואחזקת מערכות, שולחת לעובדי החברה שחלו בקורונה מארז מתוקים הכולל מגוון שוקולדים. לדברי רינת לחנה, סמנכ"לית משאבי האנוש בחברה, "עם פרוץ משבר הקורונה נרתמה החברה למען עובדיה והקימה קרן הלוואות ותמיכה פיננסית, זאת במסגרת תכנית תמיכה עולמית אשר הוביל תאגיד Sodexo העולמי. בנוסף הקימה החברה קרן מענקים לתקופת הקורונה שכוללת בין השאר את התוכנית 'מענק עידוד בבידוד', במסגרתה מקבלים עובדים אשר חלו בקורונה ערכות מפנקות על מנת להמתיק את זמנם בתקופת הבידוד".

חברת הפינטק Coinmama הודיעה כי תעזור לעובדיה במימון בייביסיטר למשפחות בהן שני בני הזוג עובדים. לחברה מרמת-גן אשר פועלת במטרה לייעל את תהליך קניית הביטקוין ובונה שותפויות עם מפתחי ארנקים כדי לאפשר נגישות של מטבע הקריפטו, יש קהילה המונה יותר משני מיליון משתמשים ב-188 מדינות והיא מעסיקה כ-50 עובדים. מעבר להטבות הרגילות של עובדי סקטור ההייטק, מנכ"ל החברה שגיא בקשי, החליט שצריך לצ'פר את העובדים נוכח התמשכות משבר הקורונה.