בשנה האחרונה עולם אספני קלפי הפוקימון חווה לידה מחדש, ילדים שגדלו על פוקימון מתגעגעים לימי התום ומחפשים להתרפק שנית על העבר. נוסטלגיה זו שווה מיליונים, היא הדלק שמניע את תעשיית קלפי הפוקימון לגבהים חדשים. ערכם של קלפי הפוקימון בעלייה מתמדת, אם בבעלותכם קלף פוקימון משנת 1999, השנה בה החלו להדפיס קלפי פוקימון, ייתכן ואתם יושבים על מכרה זהב בשווי מאות אלפי שקלים. בדומה ליישומון-משחק הפופולרי, קדימה, פוקימון-גו לבוידעם.

לוגאן פול, יוטיובר בעל שם עולמי עם מיליוני עוקבים וצפיות, נחשב לאחד היוצרים הרווחיים באתר. לוגאן מזכיר בריון בקולג', נער-אחווה בלונדיני ויהיר שגונב לך את הכסף לארוחת צהריים ואת בת הזוג. אך לפני שנתיים פול חצה את גבול הטעם הטוב והתפרסם לשמצה כאשר פרסם סרטון שצילם ביפן: "מצאנו גופה ביער המתאבדים". הוא נאלץ להתנצל ולהסיר את הסרטון. מאז, שמר על פרופיל נמוך, עד לאחרונה, כאשר רכש קופסא של קלפי פוקימון ב-$200,000. כן, פול שילם מעל חצי מיליון שקלים לקלפים מקרטון. 

פול פתח בשידור חי את 36 חבילות הקלפים, כולם נמכרו מראש למעריצים ואספנים במחיר של $11,000 לחבילה בודדת, רק בשביל הסיכוי לשלוף את גולת הכותרת, קלף מהדורה ראשונה נדיר במיוחד, צ'אריזארד נוצץ. כמה אותו קלף שווה? זה תלוי בדירוג שהקלף מקבל מארגון PSA המדרג קלפי ספורט. כיום קיימים 120 קלפי צ'אריזארד שזכו לדירוג 10 מושלם. 

בשבוע שעבר הראפר לוג'יק הצטרף לפוקיגה (חגיגת-פוקימון), כאשר רכש צ'אריזארד בעל דירוג 10 במכירה פומבית. לוג'יק שילם $226,000. לקלף אחד. ליתר דיוק, לצ'אריזארד נוצץ, מהדורה ראשונה ללא צל. ייתכן שהוא קצת איבד את הלוג'יק.


 לוג'יק כתב באינסטגרם על הרכישה (בתרגום חופשי): "כשהייתי ילד ממש אהבתי פוקימון, אבל לא יכולתי להרשות לעצמי את הקלפים, אני זוכר שאפילו ניסיתי להחליף תלושי מזון עבורם. כיום, כמבוגר שחסך כל אגורה שהוא הרוויח, היכולת להינות ממשהו שאהבתי בילדותי, כמבוגר, זה כמו לקנות בחזרה משהו שלא יכולתי. זה מעבר לחומר, זו החוויה".

חוויה יקרה. המרדף אחר זכרונות מרתק, גלומים בו ימים פשוטים של אושר עילאי ורגשות של החמצה וגעגוע, גם אם העבר רווי עוני וקשיים, כל אדם עורג לילדותו, לפני שהחיים הפכו לקשים, מסובכים וחסרי פוקימונים.

פוקימון הוא זיכיון מדיה בבעלות חברת משחקי הווידאו היפנית, נינטנדו, נוצר בשנת 1996 ועד ימינו גרף מעל 92 מיליארד דולר, רווחי יותר ממלחמת הכוכבים, הארי פוטר ומארוול. בשנה הבאה פוקימון יחגוג 25 שנים ונראה שהפופולריות שלו רק תמשיך לגדול ולהתפתח, כמו פוקימון טוב.

למעוניינים, להלן סרטון של לוגאן פול הסוקר את כניסתו לעולם איסוף קלפי פוקימון. הטירוף, ההתמכרות, קניות הדחף והקעקועים של פוקימונים על גופו. מדובר באובססיה חדשה שלא יודעת שובע, לכדה חזק את העשירים הצעירים כאילו זרקו עליהם פוקדור. 



לדעתי, טרנד זה רק יתעצם, עם כל חפיסה ישנה שנפתחת בהתרגשות ילדותית, עולה ערכן של חפיסות אחרות שטרם נמכרו ונפתחו. אני תוהה אם יגיע יום שהפוגים הקבורים בארון אצל הוריי יהיו שווים משהו? יש לי גם פצץ זהב מקורי, תחזיקו לי אצבעות.


מה פשר הנהירה לעבר קלפי פוקימון? אולי זאת הקורונה שגרמה לנוסטלגיה מוגברת, אולי זה דרכו של עולם, כמיהה לילדות בכל מחיר, או אולי פשוט חייבים לתפוס את כולם.