שר המודיעין אלי כהן (הליכוד) אמר היום (ראשון) בראיון לגל"צ כי מדינת ישראל מביעה את התנגדותה הנחרצת למכירת מטוסי חמקן מסוג F-35 לקטאר. לדבריו, הגישה מדינת המפרץ הקטנה, הידועה כבעלת יחסים טובים עם איראן, בקשה לרכישת המטוסים מארה"ב.

הדיווח מצטרף לדיווחים על כוונת ארה"ב למכור את המטוסים לאיחוד האמירויות, לאחר שרה"מ בנימין נתניהו הכחיש כי סוגיית מכירת המטוסים הייתה חלק מהסכם השלום עמה. כזכור, נחשף לאחר ההודעה על הסכם השלום עם איחוד האמירויות שרה"מ אישר את מכירת המטוסים אליהם. הדיווחים גררו ביקורת נרחבת לאחר שאף דווח כי היועץ לביטחון לאומי, מאיר בן שבת, התייעץ עם מפקד חיל האוויר cנושא, ללא ידיעת הרמטכ"ל ושר הביטחון.

נאום נתניהו בטקס חתימת הסכם השלום. באדיבות הבית הלבן

בהמשך הראיון עמו עסק השר כהן בהתמודדות הממשלה עם משבר הקורונה והסגר שהוטל בעקבותיו. בדבריו שיבח את רה"מ נתניהו ותקף את חברי כחול לבן על שהם מונעים מהממשלה לבצע את עבודתה ביעילות. בנושא זה אמר: "ממשלת המעבר טיפלה בנושאים שעומדים על הפרק בצורה טובה יותר. כחול לבן משמשת כאופוזיציה בתוך הממשלה - יכול להיות שהאופציה הטובה יותר היא ללכת לבחירות". בכך הצטרף השר לדבריו של יו"ר הקואליציה, ח"כ מיקי זוהר, שאמר הבוקר כי כחול לבן "איבדו את הלגיטימציה הציבורית כדי לקבל את תפקיד הנהגת המדינה". לדבריו, בחירות זו אופציה מצוינת כרגע, עם כל הקושי שבדבר.

יחד עם זאת, סייג השר את דבריו והצטרף לתומכים בפתיחת עסקים שלא מקבלים קהל כשאמר: "הסגר עובד, עכשיו המשק הוא השאלה המרכזית. מחר אמליץ לרה"מ לפתוח מיידית עסקים שלא מקבלים לקוחות".