לקראת ההצבעה הצפויה בממשלה ובכנסת לאשרור ההסכם שנחתם עם איחוד האמירויות מפרסמת תנועת הריבונות קריאה גלויה לשרי וחברי הכנסת מהימין לקיים דיון מעמיק ואמיתי בסעיפיו של ההסכם. "דרשו הבהרות ושקיפות לפני ההצבעה לאשרור ההסכם עם האמירויות: ריבונות, ביטחון, הר הבית ורעיון שתי המדינות", לשון הקריאה.

נאום נתניהו בטקס חתימת הסכם השלום. באדיבות הבית הלבן

בתנועה מונים מספר סוגיות הדורשות התייחסות שקופה ורצינית לפני שיכריעו השרים וחברי הכנסת בדבר עמדתם על ההסכם. בין השאר מזכירות ראשות התנועה, יהודית קצובר ונדיה מטר, את המשמעויות הביטחוניות של ההסכם, בדגש על ההסכמה לעסקת מטוסי ה-F-35, את הזכויות הניתנות לאיחוד האמירויות בהר הבית, את השעיית או ביטול תכניותיה של ישראל להחלת ריבונות ביהודה ושומרון ועוד, תוך הדגשת תוכנם של הנספחים החסויים בהסכם.

קצובר ומטר מציינות בקריאתן כי על אף החשיבות המדינית והביטחונית של הקשרים הידידותיים והאמיצים עם ממשל טראמפ, "אל להם לנבחרי הציבור בישראל לאפשר לקשרים אלה להיות גורם לחץ המוביל לדיון עקר ורדוד במשמעויות הקריטיות שיש להסכם על עתיד מדינת ישראל", לדבריהן. התנועה קוראת לחברי הכנסת והשרים לעמוד על עמדותיהם האידאולוגיות "על אף תשומת הלב הציבורית והמנהיגותית הנתונה בשעה זו כמעט כולה למאבק בקורונה". בתנועה מדגישים בפני נבחרי הציבור כי "למהלך המדיני השלכות ארוכות טווח שלא ניתן לבטלן או לזלזל בהן גם בשל נסיבות הקורונה".

מסמך תנועת הריבונות by maariv on Scribd

הפניה לשרים ולחברי הכנסת נחתמת במילים: "דרשו ניסוח ברור ובהיר של ההסכמות וההתחייבויות הישראליות. ניסוחים מעורפלים עשויים להוות בסיס להתקפלויות ישראליות עתידיות תחת ממשל אמריקאי אחר או ממשלה ישראלית שאינה לאומית, חלילה. עימדו איתן על עמדתכם האידאולוגית שלא לאפשר הקמת מדינה פלסטינית בלב מולדתנו. זוהי שליחותכם הציבורית ובה תיבחנו!".

מזכירת הכנסת, ירדנה מלר-הורביץ, פנתה ביום שישי האחרון לחברי הכנסת והודיעה להם כי ביום חמישי הקרוב תתקיים ישיבת מליאה, שתכליתה דיון ואישור חוזה השלום בין מדינת ישראל לבין איחוד האמירויות הערביות. לחברי הכנסת הועבר ההסכם עם איחוד האמירויות בנוסח העברי, האנגלי והערבי. בהסכם נכתב כי במקרה של הבדלי פרשנות הנוסח האנגלי יגבר. ההסכם עם האמירויות שיבוא ביום ב' לאישור הממשלה וביום ה לאישור הכנסת מוגדר "הסכמי אברהם לשלום" ו"חוזה שלום" לכל דבר ועניין.