על רקע הירידה בתחלואה בקורונה, מ"מ ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות ד"ר שרון אלרעי-פרייס קיימה מסיבת עיתונאים בנושא אסטרטגיית היציאה מהסגר. לדבריה, "אנחנו יודעים שיש ירידה בתחלואה אך אנו מאוד זהירים. בערך עשרה ימים מתחילת הסגר הייתה ירידה בתחלואה. אנחנו לא חושבים שהגענו ליעד עדיין, נמתין לנתונים של מחר ומחרתיים".

בנוסף לירידה בתחלואה הכללית, התייחסה ד"ר אלרעי-פרייס לירידה בכמות החולים הקשים והקריטיים: "עד לסגר הייתה לנו עלייה קבועה ומשמעותית של כמות החולים הקשים והקריטיים ואנחנו מקווים שבקרוב היא תתחיל לרדת. אלו סימנים ראשונים שאנחנו שולטים במגפה".

בדבריה הדגישה שכל המעברים בין שלבי המתווה תלוי במצב התחלואה בלבד. בכך רמזה למצב לפיו ערב היציאה מהסגר הראשון בו נשמעו קריאות רבות להקל את ההגבלות ולפתוח את מערכת החינוך: "אם אנחנו לא רוצים שהסגר הבא יגיע בעוד חודשיים שלושה, עלינו להנהיג את המשבר הזה באמצעות מדדי תחלואה. אסור שיקרה מצב שבו פותחים דברים בשל תלונות הציבור ולא בהתאם לנתוני התחלואה ומקדם הדבקה של R0.8. רק כך נמשיך לרדת בכמות החולים המאומתים. בין שלב לשלב יהיו לפחות שבועיים".

אסטרטגיית היציאה מהסגר שהוצגה על ידי משרד הבריאות by maariv on Scribd

ד"ר אלרעי-פרייס הציגה את אסטרטגיית משרד הבריאות ליציאה מהסגר וקראה לה "אסטרטגיית המניעה של הסגר הבא". התכנית, המורכבת מתשעה שלבים, צפויה להתרחש בהדרגה, תוך המתנה של שבועיים לפחות בין שלב לשלב. בשלב הראשון  צפויים להתאפשר עבודה ללא קבלת קהל, טייק אווי, שמורות טבע וחופים. בנוסף, בשלב זה תפעל מערכת החינוך בגילאי 6-0.

המשך המתווה בשלב השני שיכלול טיפולים לא רפואיים ורפואה משלימה. בנוסף תופעל מערכת החינוך בכיתות א'-ד'. בשלב השלישי יתאפשרו קבלת קהל, מסחר, בתי תפילה ושהייה בצימרים. בשלב הרביעי צפויים להיפתח מסעדות, בתי קפה וחדר כושר. בשלב הבא יפתחו בתי מלון ובריכות שחיה. בשלבים הנוספים תיפתח מערכת החינוך לתלמידי כיתות ה'-י"ב, גני ואולמות האירועים, תערוכות, כנסים ואירועי תרבות ובסופו של דבר תתאפשר גם כניסת קהל לאירועי ספורט ומועדונים.

קורונה - המשטרה סגרה בית כנסת בבני ברק. צילום: דוברות המשטרה

החזרה למערכת החינוך זכתה להתייחסות ספציפית בדבריה של מ"מ ראש שירותי בריאות הציבור כשאמרה: "ברור לנו שלא ניתן לפתוח עבודה בלי לפתוח מיד גנים – שזה גילאים 0-6, ומיד אחריהם את כיתות א' עד ד'. אלה יהיו שני השלבים הראשונים. עושים זאת בצורה זהירה, מדודה וסדורה. הפתיחה תתבצע יחד עם משרד החינוך, עם מחשבה משותפת איך למנוע את מה שקרה ביציאה מהסגר הראשון. חלק מהמחשבות זה איך עושים סקר עובדי ההוראה כדי להפחית עוד יותר את הסיכון בפתיחת מערכת החינוך".

ד"ר שרון אלרעי-פרייס הדגישה כי "עלינו להבין שנאלץ לעשות סגר דיפרנציאלי במקומות שבהם התחלואה גבוהה על מנת למנוע מצב שבו כל המדינה נדבקת מחדש. תכנית הרמזור והסתכלות דיפרנציאלית על כל המדינה חשובות במיוחד. אנחנו עדיין צריכים להפחית התקהלויות בכל המדינה. מעריכה שגם ביישובים אדומים לא נוכל לייצר סגר מוחלט ולכן בכל שלושת השלבים הראשונים של המתווה נתייחס לכל המדינה כאזור אדום".