סערת אופירה וברקוביץ': מפלגת הליכוד הגישה אמש (ראשון) מכתב תלונה לרשות השנייה בגין הסתה נגד מגיש התוכנית "אופירה וברקוביץ'", אייל ברקוביץ', על כך שאמר כי "הליכוד מתנהג כמו ארגון פשיעה". במכתב טענה המפלגה כי מדובר ב"מסע הסתה מתמשך" שמנהל ברקוביץ' נגד מצביעי הליכוד ודרשה מהרשות "לנקוט נגד קשת 12 ומר ברקוביץ באמצעי הפיקוח והאכיפה העומדים לרשותכם למניעת שידורי הסתה אסורים, להבטחת שידור מידע מהימן, הוגן, ומאוזן ולהבטחת אתיקה בשידורים".

מירי רגב מתעמתת עם ברקוביץ' (צילום: צילום מסך קשת 12)

לטענתם, "התבטאויותיו של ברקוביץ אינן חוסות תחת ההגנה של חופש הביטוי והעיתונות והן מהוות פגיעה חמורה ברגשותיהם של מצביעי הליכוד ובכבודם. הן נועדו להשפילן ולבזותם, לפגוע בליכוד ובנבחריו. סירובו של ברקוביץ' להתנצל מעידה עד כמה גדול הזלזול שלו בכבודם וברגשותיהם של מצביעי הליכוד, עד כמה גדולה שנאתו לתנועת הליכוד. היא מלמדת על כך שמדובר במסע הסתה פרובוקטיבי ומכוון של ברקוביץ' נגד אזרחים מצביעי הליכוד שעמדתם הפוליטית שונה מדעותיו, שעליהן הכריז במהלך התוכניות".

התלונה שהגישו הליכוד לרשות השנייה (צילום: ללא)
התלונה שהגישו הליכוד לרשות השנייה (צילום: ללא)

מירי רגב: "לא השמעתי שום איום"

שרת התחבורה עוררה סערה כאשר התעמתה עם ברקוביץ על אמירתו ודרשה ממנו לחזור בו, ואף הגדילה לעשות ואיימה כי אם לא יתנצל הוא "לעולם לא יהיה מאמן נבחרת ישראל". בריאיון שהעניקה לחדשות 12 סירבה רגב סירבה לחזור בה מקריאתה, וטענה כי אין ביכולתה להשפיע על מינויו של ברקוביץ' וכי הביעה את דעתה "הערכית והמוסרית" בלבד. 

"אני חוזרת ואומרת גם כאן: אדם שקורא למיליון וחצי ליכודניקים שהם חברים בארגון פשע ולא מוכן להתנצל לא יכול להוות דוגמא אישית וערכית כמאמן הנבחרת", פתחה רגב. "אין לי השפעה על מאמן הנבחרת - אני מביעה את עמדתי עליו בדיוק כמו שהוא עושה דה-לגיטימציה למצביעי הליכוד, מכפיש אותם, פוגע בהם וגורם להם להרגיש שהם חברים בארגון פשע".

"אין לי שום ניגודי עניינים, כי אני לא אחראית על ספורט או מינויים כאלו או אחרים", הדגישה. "אני אגיד את עמדתי בכל מקום: אני לא רוצה לראות את ברקו כמאמן הנבחרת, לא חושבת שהוא ראוי, ומותר לי להגיד את עמדתי שבאופן ערכי הוא לא ראוי להיות מאמן לאומי. כי את מצפה שמאמן לאומי יבוא עם דרך חינוכית, הוא יהיה דוגמא לנערים ובוגרים, ומי שקורא לליכודניקים מיליון וחצי ארגון פשע לא ראוי". 

כשהמראיינת קרן מרציאנו עימתה אותה עם העובדה שברקוביץ' התכוון לחברי הכנסת של הליכוד והשרים, ולא למצביעי המפלגה, תקפה אותה רגב: "אם זה היה נכון הוא היה מתנצל ומציין למי התכוון בשמות. למה אתם כאלו צבועים? את כעיתונאית בכירה מעולם לא דיברת ככה אל אוכלוסייה כזו או אחרת, למה אתם שומרים על אדם שדיבר בבוטות לא התנצל בפני מיליון וחצי ליכודניקים?".

הוא לא אמר את זה, הוא התכוון להנהגה. 
"מי זה אליכם ההנהגה? מה זה אליכם ההנהגה? לא מקבלת את הפרשנות הזאת כי "אתם" זה "אתם הליכודניקים". אין שום מרחק, הוא קרא לחברי הליכוד חברים בארגון פשע ואת היית צריכה להיות כאן הראשונה כעיתונאית בכירה שדורשת צדק ואמת ואומרת שלא פוסלים כאן אוכלוסייה שלמה וקוראים לה ארגון פשע. אדם שפוסל אוכלוסייה שלמה לא ראוי ברמה הציבורית והערכית להיות מאמן לאומי".

יש כאלו שאומרים שאת משתמשת בשיטות של ארגון פשע, כמו סחיטה.
"זה הספין של אותם אנשים מהשמאל, שהם צבועים והן יושבים פה בחדשות עם גורמים מקצועיים כאלו ואחרים ואומרים דברים על אלה ועל אלה. אני, כשרה, כאזרחית, אומרת חד וחלק את דעתי - שאני לא רוצה לראות אותו מאמן. זו עמדה מוסרית, אני לא אחראית על מינויו, גם את עמדתי אני לא יכולה להביע?"

"אני לא השמעתי שום איום, איום משמיעים כשיש לך סמכות ואחריות, הסמכות והאחריות לא שלי זו הייתה עמדתי הערכית. אני אעשה את כל מה שניתן אבל זה לא בסמכותי. עד שלא יתנצל. בנאדם שלא מתכוון למשהו מתנצל. אם הוא לא התכוון שיעמוד ביום שישי בתוכנית שלו, יגיד לבוחרי הליכוד שהם לא ארגון פשע וייתן שמות".

מירי רגב (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
מירי רגב (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

עפר שלח: "הוולגריות של רגב  - ספין שקוף"

בתוך כך, ח"כ עפר שלח התראיין בתכניתם של בן כספית ואריה אלדד ב-103FM והגיב לטלטלות האחרונות במשרד האוצר, להצעת אי האמון הקונסטרוקטיבי ולהתבטאות השנויה במחלוקת של רגב. "הוולגריות והגסות של רגב הם ספינים, כדי שיתעסקו במה שהיא אומרת במקום בכישלון הנורא", האשים שלח. 

מה דעתך על מירי רגב שהודיעה לברקוביץ' שלא יהיה מאמן הנבחרת?
"זהו ספין כל כך שקוף. כל מה שמירי רגב רוצה ונשלחה לעשות, כי כל מה שהיא עושה היא נשלחה לעשות זה שידברו על זה ושזה יהיה הסיפור איך היא מנסה להתערב במינויים של מאמן הנבחרת. אגב, אני מציע שקודם תהיה לנו נבחרת לפני זה. זה מה שנשאר לה - הוולגריות והגסות של רגב הם ספינים בשביל שיתעסקו במה שהיא אמרה ולא בכישלון הנורא. 

אני היום הייתי במרכז מסחרי חדש בבאר יעקב, וביקרתי שם ספר שפתח את המספרה שלו כאות מחאה כי הוא מרגיש שעסק חדש שהוא השקיע בו מאות אלפי שקלים יורד לטמיון, בזמן שכמובן שרה נתניהו מזמינה ספר, כי אלה על תקנות שאין בהן שום היגיון. ראיתי דוכן פלאפל פתוח שהמוכר צועק לשוטר שייקח אותו לתחנה אם הוא רוצה או ייתן לו קנס כי תכף הוא פושט פה רגל. בשביל לא להתעסק בדברים האלה יש לנו את הסחת הדעת של מירי רגב". 

קרן טרנר הודיעה על התפטרותה, וגם ישראל כ"ץ הודיע שהוא יגיש תקציב בדצמבר הקרוב. מה אתה אומר על שני הדברים האלה?
"אני רוצה להזכיר לך שכ"ץ הודיע שהוא יגיש את התקציב ב־13 בספטמבר, אחרי שתקציב 2020 יעבור בממשלה הוא יתחיל לעבוד על תקציב 2021. בינתיים, צמרת האוצר חוסלה. מכל העולם מצלצלים אלינו בשביל ללמוד איך מחסלים צמרת של אוצר. אין ראש אגף תקציבים, יש ממלא מקום. אין חשב כללי מחליף, ועכשיו מנכ"לית שמונתה לפני פחות מ־4 חודשים הולכת הביתה. 

לא נשאר שם אף אחד. זאת אומרת, שערן יעקב הוא לדעתי עכשיו מחזיק כל התיקים באוצר, ואני אומר את זה אפילו לא בציניות, אלא בזוועה. אנחנו בלי תקציב ל־2020 ואין אף אחד שעובד, שלא יוליכו אתכם שולל. אין אדם אחד באוצר שעובד על תקציב 2021, אני אומר את זה מידיעה. בזמן הזה כחול לבן וצביקה האוזר ממשיכים לדרוש תקציב".

מנכ''לית משרד האוצר קרן טרנר אייל (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
מנכ''לית משרד האוצר קרן טרנר אייל (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

אתם מתכוונים להגיש השבוע אי אמון וזה צריך להיות אי אמון קונסטרוקטיבי אם אתם רוצים להפיל ממשלה. אני מניח שאם חבר הכנסת לפיד יהיה המועמד אז הוא לא יזכה ב־61. למה לא תגישו את גנץ כמועמד? 
"זה לא יהיה ככה או ככה. אנחנו עושים את זה עוד פעם בגלל ההצהרות של כחול לבן. יש איומים ריקים של כחול לבן של 'אוי אוי אוי תחזיקו אותי'. אז אנחנו עושים על זה את הסיבוב שצריך לעשות מפני שהסיטואציה הנוכחית שבה שרים מכחול לבן מעידים על זה שראש הממשלה מנהל את המשבר הזה אך ורק בהתאם לשיקוליו האישיים והמשפטיים, וכולם או מתפטרים או מאיימים להתפטר, זה דבר בלתי נסבל". 

זאת אומרת שאתם עושים פה תרגיל יחסי ציבור. 
"עושים את מה שהקואליציה עושה וזה להציג את האופוזיציה במערומיה. לא צריך לעשות מזה יותר ממה שזה".