שנת הלימודים האקדמית תחל ביום ראשון הקרוב באופן קצת שונה מימים כתיקונם: את ספסלי הלימוד יחליפו כיסאות ביתיים, וכל תלמיד ילמד מחדרו שלו. כמו כלל המגזרים, גם האקדמיה השלימה בעל כורחה את השינוי ללמידה מרחוק, באמצעות שילוב של כלים טכנולוגיים שיאפשרו לקיים את הלמידה.

מאחר שמרבית הלמידה מתקיימת מרחוק, הסטודנטים יוכלו לייצר אפיקי תקשורת עם סטודנטים אחרים הלומדים עמם כדי לשתף מידע ולייצר חוויית למידה חיובית יותר. בסלולר אפשר להשתמש באפליקציות המסרים וואטסאפ או טלגרם וכדי לקיים פגישות וידיאו ללמידה משותפת יוכלו הסטודנטים להיעזר בזום, ב־Google MEET או ב־Teams.

גם משימות שיתופיות אינן זרות לאקדמיה, ובקורסים שונים יידרשו הסטודנטים לחבר מצגות יחד, לעבוד במשותף, לערוך מחקר ועוד. כדי לעבוד בצורה נוחה עם שותפים, יוכלו הסטודנטים להשתמש בכלים כמו Google drive או מיקרוסופט 365. למתקדמים יש גם חבילת Libreoffice המבוססת על קוד פתוח להורדה והתקנה. שימוש נכון בכלים הללו יקל רבות על הלומדים ויחסוך להם הרבה זמן יקר.

בתחום אוצרות תוכן, כלל התכנים של הקורסים מפוזרים באתרי "המודל" - מערכת ניהול הלמידה הנפוצה ביותר באקדמיה. נוסף לכך יצטרכו הסטודנטים דרך קלה לנהל את כל הקישורים והמידע. כמה אפשרויות מומלצות לאוצרות תוכן הם האתרים Zeef, diigo ו־symbaloo. רוב אנשים מבזבזים שעות בחיפוש של פריטי מידע, לכן מומלץ להנגיש את הדברים שזקוקים להם יותר.

ובנוגע לסוגיית שיתוף תוכן - נכון, רבים הם הסטודנטים שנוהגים לסכם את השיעורים השונים במחשב, אך גם רבים הם אלה הכותבים סיכומים בכתב יד. כדי להחליף סיכומים בין תלמידים מומלץ להיעזר באפליקציות סריקה ולהשתמש בהן. באפליקציית camscanner אפשר למשל לסרוק כמה עמודים ולאחדם לקובץ PDF אחד.

חשוב להדגיש, זוהי רשימה חלקית בלבד וקיימים עוד כלים רבים שעשויים להפוך את השנה לקלה יותר לכלל ציבור הסטודנטים. אור דניאל, מומחה בטכנולוגיות למידה מאתר Learntech.co.il, מסביר: "יש כלים טכנולוגיים רבים, ועל הסטודנטים ללמוד את הכלים השונים, להתנסות בהם ולהבין לאיזו מטרה ואיזה צורך כל כלי פותר. שימוש נכון בכלים טכנולוגיים יכול לשנות את החיים". 

דניאל מוסיף: "בימי הקורונה, הסטודנטים נדרשים לפתח בעצמם יכולות למידה ואוריינות דיגיטלית מרחוק. הכלים הטכנולוגיים הם המפתח לשפר את איכות החיים והלמידה".