בדיקה לזיהוי קורונה, שנותנת תשובה מהירה תוך 30 שניות, פיתוח משותף של הודו וישראל, אמורה להיות מוכנה "תוך כמה ימים", כך אמר שגריר ישראל בהודו רון מלכה לסוכנות הידיעות ההודית PTI.

על פי הפרסום, מלכה אמר כי הוא מאמין שערכת הבדיקות תאפשר לעולם להתחיל לפתוח את השמיים לטיסות, מכיוון שהטכנולוגיה פשוט מחייבת אדם לנשוף לצינור והתוצאות יהיו זמינות תוך פחות מדקה. מדובר במוצר זול וקל מאוד לביצוע, מכיוון שהתוצאות מועברות באופן מקומי ללא לוגיסטיקה ועלות משלוח הדגימה למעבדה. "אלה יהיו חדשות טובות לכל העולם," אמר מלכה. מלכה אמר עוד כי הודו תשמש ככל הנראה כבסיס לייצור של ערכת בדיקה מהירה זו.

טראמפ מספר למצלמה על מצבו הרפואי לאחר שנדבק בנגיף קורונה

ישראל שלחה ביולי משלחת של בכירי מנהל המחקר ופיתוח ההגנה להודו לפיתוח בדיקות הנגיף החדשות והמהירות בשיתוף עמיתיהם ההודים, תוך טיפול בחולים הודים שחלו בנגיף.

הבדיקות נערכו על מספר גדול של דגימות בהודו. לדברי מלכה, כל בדיקה עברה שלבי הערכה שונים. "מה שאני שומע מהמעורבים בתהליך, זה שלא ייקח יותר משבועיים-שלושה כדי לסיים את הפיתוח באופן אמין ומדויק, אחת או שילוב של יותר מאחת מארבע הטכנולוגיות השונות שנבדקו בתהליך", אמר מלכה ל-PTI.

לדבריו, הבדיקה המהירה היא "דוגמה מובהקת לאיך יכול להיות שיתוף פעולה פורה במדע וטכנולוגיה בין ישראל להודו".