מ"מ ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד"ר שרון אלרעי פרייס, התייחסה היום (שני), לפתיחת מערכת החינוך והגנים בשבוע הבא ואמרה כי "אנחנו נפתח את השלב הראשון שכולל את גני הילדים כשנעמוד במדדי התחלואה". עוד הדגישה פירס כי ככל הנראה הגנים לא יפתחו בשבוע הבא בגלל שעדיין לא עומדים במדדים.

קורונה - פעילות המשטרה כחלק מאכיפת הסגר. צילום: דוברות המשטרה

נכון להיום המתווה המסתמן לפתיחת מוסדות החינוך הוא זה שהציע יושב ראש השלטון המקומי חיים ביבס. לפי המתווה ילדי הגנים ברחבי הארץ, חוץ מבערים האדומות, ישובו לגן במשך שישה ימים בשבוע, והצהרון יפעל במכונת מסובסדת להורים במשך חמישה ימים בשבוע.

כיתות א' ו-ב' בערים הירוקות, הצהובות והכתומות ישובו לבתי הספר כבר בשלב הראשון ואילו ילדי הערים האדומות יוסיפו ללמוד בזום. בהמשך, ישובו גם תלמידי כיתות ג' ו-ד' אלא שגם אז כל כיתה תפוצל לשתי קבוצות למידה שונות ותגיע למוסדות ל-4 ימי לימוד לפחות.

בשלב השני של ההקלות, תלמידי כיתות ה' ומעלה ישובו ללמוד כיומיים בשבוע וזאת בהתאם לכוח האדם במערכות החינוך המקומיות. בשלב השלישי והאחרון – יורחב המודל בהתאם לירידת התחלואה בארץ בכלל ובמערכת החינוך בפרט, כולל הרחבת ימי הלימוד והגדלת מספר התלמידים בכל קבוצה.

פורום הגנים הפרטים הגיב לשר הבריאות, וחבריו מסרו: "ילדי הגנים והוריהם לא ימתינו לכם עם סטופר, ולהודעה ברגע האחרון. ביום ראשון אנחנו פותחים את הגנים ומאפשרים לגלגלי המשק לשוב לפעילות".