זו רק אני או שמאז גילינו שהכריש הוא דביר בנדק נראה שעבר כבר עשור? לא שאני חלילה מייחלת לעוד תתי-פרקים מפוצלים של "הזמר במסכה" אבל אין ספק ש"הישרדות" השאירה בי שריטה עמוקה. מי היה מאמין ששבוע עם שני פרקים בלבד של אותה תוכנית יראה לי תמוה?

מתוך 'זמר במסכה' (באדיבות קשת 12)

ועוד תהייה לפני שממשיכים: עוד מישהו נקרע מצחוק בכל פעם שהפרומואים 'המותחים' לקראת הפרקים של "הזמר במסכה" מופיעים? אם ב"הישרדות" או ב"האח" היו מנסים לגרות אותנו עם: "הריב שהבית לא התאושש ממנו" או "האם אסי באמת קשר את אלינה לעץ?" – כאן שיא הדרמה מסתכמת ב"הליטוף שנתן הדרקון לעידו" או "הניחוש הבלתי נשכח של אופירה". וואו, כמה אקשן. כנראה בגלל זה לא נרדמתי כל הלילה. יאללה, מתחילים.

זמר במסכה, שופטים  (צילום: צילום מסך: קשת 12)
זמר במסכה, שופטים (צילום: צילום מסך: קשת 12)

פינת ההימורים: "מנחשים וטועים"

בלי ששמנו לב, נותרו רק 10 ידוענים בתחרות. חלקו הראשון של השלב הזה מכיל הופעות רק של חמישה מהם, כשבסופן יודח אחד מהם. אמש, בפרקון (ל-40 דק' נטו אני לא מוכנה לקרוא פרק) צפינו ביעל, במלפפון החמוץ, בדרקון ובמירי מסיקה – שקפצה להתארח כשופטת והתגלתה כצופה טיפוסית בפורמט: מחליפה דעה כל רגע וכועסת על כל ניחוש לא מצחיק של שחר חסון (כיתריה? באמת? אני מלפפון חמוץ אם יש לך מושג מי היא בכלל). 

ראשונה עלתה היעל, שאני מוכנה לתת כליה למי שייתן לי את השמלה שלה. בהתחלה הימרתי על נטע אלחמיסטר בגלל חיפה, שלט ה"20+" והכדורגל ובהמשך עברתי לטהוניה (צ'ק שמן, אפריקה, חיבור לארץ) אבל עכשיו, הרמזים החדשים והביצוע עם הקול הגבוה והעדין הפכו אותי מבולבלת לגמרי. שלל ניחושים כמו מירי בוהדנה ומלי לוי נזרקו לאוויר, אך אף אחד מהם לא באמת מבוסס. מעולם לא האמנתי שאגיד את זה, אבל בינתיים אני עם בן אל – שמהמר על אילנית לוי. הקול די תואם, גם הגיל הצעיר שפרצה בו, הצ'ק (בעלה, אלירז שדה) וכן גם אלמנטים קלים של ניקיון, המתאימים לתדמית חולת הניקיון שהיא מטפחת. 

זמר במסכה, היעל (צילום: צילום מסך: קשת 12)
זמר במסכה, היעל (צילום: צילום מסך: קשת 12)

בגזרת המלפפון החמוץ, לעומת זאת, האסימונים כבר מתחילים ליפול: עד הביצוע עצמו, ובסיוע הרמזים, הייתי די בטוחה בהימור הקודם שלי, ג'ודי ניר מוזס, וגם השרלוק'ס גיבו אותי, אבל אז – קול אחר לגמרי בקע מהמלפפון הנפוח. 

קול שהזכיר לצדי את עינת שרוף, בצדק לגמרי, ובשילוב הרמזים – למדה ב"רימון", בתו של פוליטיקאי וכן האנשים שעמדו על שולחנות ברקע, זכר לפלאקה המיתולוגי – נראה שיש פה מאצ' רציני. האם זה מנע משחר חסון לזרוק את רותי ברודו לאוויר או מאופירה להציע את לוסי פאקינג דובינצ'יק? ודאי שלא, אבל בואו נזרוק סתם שמות ללא ביסוס, איזה כיף. 

זמר המסכה, המלפפון החמוץ (צילום: צילום מסך: קשת 12)
זמר המסכה, המלפפון החמוץ (צילום: צילום מסך: קשת 12)

רגע לפני שהדרקון עלה, נזכרתי כי על ההימור הה-כה בטוח שלי, הלא הוא צביקה הדר, לרדת לטמיון, על אף רצף הרמזים המאוד מסגירים, משום שהנ"ל טאלנט של המתחרים ועם כל הכבוד, אין מתנות חינם. לכן, נאלצתי להגיע חסרת כל לביצוע של הדרקון המתוק להפליא, ששר את "ויקיפדיה", וכאילו ששכחו לעבד את קולו – פתאום הכל והקול היה ברור: תגידו שלום לאיציק כהן.

התחתונים האדומים של לוחם הסומו מ"סיפור גדול", הנצנצים כזכר ללהקת הדראג שהקים, הקצין על דמותו מ"פאודה" והפסטרמה – אולי מסמנת מאכל שאינו אוכל עוד מאז עבר ניתוח קיצור קיבה? אמאלה, אני מזכירה לעצמי את אופירה עם רמת הבקיאות.

השופטים, כמובן, זרקו שמות כאילו מדובר בארץ עיר ללא הקשר: שחר – יובל המבולבל, צדי – יובל כספין (מה?) והכי הפליאה, אופירה, עם חיים צינוביץ'. הייתי מגזימה עם הזעם אבל ראיתי את צדי שר לעצמו את "ויקיפדיה" אז נרגעתי. 

זמר במסכה, הדרקון (צילום: צילום מסך: קשת 12)
זמר במסכה, הדרקון (צילום: צילום מסך: קשת 12)

פינות הזעם על הרמזים, טראומת המודח ו"לצידו של צדי" נדחות למחר, עת יהיה בהן יותר בשר ותוכן. תלונות ניתן להעביר לקשת 12.

בפרק שישודר היום נצפה בביצועים של השור ושל צחי הלוי, כלומר – התרנגול, וכן ניפרד מאחד מחמשת הזמירים. מי יודח? לא ידוע, אבל מה שבטוח – נזכה לראות את צדי נדהם בחוסר פרופורציה, את סטטיק מרים גבות עד השמיים וכן את שחר חסון מנחש שהשור הוא סנדי בר. יהיה כיף, תבואו.