היום (שלישי) יציינו בכנסת שלוש שנים למהפכת MeToo. במהלך האירוע, שמתוכנן להתקיים בשעה 16:00, יעלו חברות וחברי כנסת, מימין ומשמאל, אל דוכן המליאה ויקריאו עדויות בגוף ראשון שנכתבו ע"י נפגעות ונפגעי אלימות מינית.

הנפגעות, שעדותן תישמע, ינכחו במשכן בעת הנאומים ובתום המליאה ייפגשו עם חברי הכנסת שנשאו את דבריהן וזעקו בשמן. חברי הכנסת שיביאו את העדויות הם – עודד פורר, יו"ר הועדה לקידום מעמד האישה (ישראל ביתנו), אתי עטיה (הליכוד), רם שפע (כחול-לבן), תמר זנברג (מר"צ), ח"כ מיקי חיימוביץ' (כחול-לבן), ח"כ יוראי להב הרצנו (יש עתיד-תל"ם) וח"כ אורלי פרומן (יש עתיד-תל"ם).

יעל שרר, מנהלת הלובי למלחמה באלימות מינית ואחת הנפגעות, שעדותה תיקרא ע"י ח"כ מיקי חיימוביץ': "אנחנו מתייצבות היום בכנסת, בפנים גלויות, במטרה להבהיר לכל אחת ואחד שאין במה להתבייש ולשדר מכאן מסר חד משמעי: נפגעות ונפגעים מעתה והלאה יהיו חלק ממוקדי קבלת ההחלטות, קולם ישמע. אנו נשתף פעולה עם כל סיעה, עם כל מפלגה, עם כל ח"כ במטרה להביא לשינוי מערכתי וחברתי, שינוי מהשורש ביחס של מדינת ישראל לנפגעות ולנפגעים מאלימות מינית, תוך מלחמה נחושה באנסים ובפוגעים".

עוד הוסיפה שרר בדבריה: "נמשיך לפעול ללא לאות להנגשת טיפול חירום לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית ברחבי הארץ. נמשיך לפעול לקידום כתיבת הנוהל לטיפול חירום בנפגעות ובנפגעי תקיפה מינית, שהיה אמור להתפרסם ב2015 ועד היום לא פורסם. נמשיך לפעול כדי שיאספו כל הראיות הפורנזיות הנדרשות להרשעת תוקפים ולהחמרת הענישה שלהם. הלובי למלחמה באלימות מינית יפעל ללא הפסק עד שתהיה רפורמה כוללת ביחס לטיפול באלימות מינית במדינת ישראל."

מיכל גרא מרגליות, מנכ"לית שדולת הנשים: "מי-טו אפשר לנפגעות להחזיר את השליטה על המקרה לידיים שלהן, אל מול חוסר האונים שמייצרת הפגיעה, ולבחור האם וכיצד לשתף את סיפורן. שנה אחר כך, התחיל הגל השני של המחאה, ותחת הסלוגן #לאהתלוננתי, המחאה התמקדה בצורך לשנות את מערכות המדינה והטיפול בפגיעות מיניות ועברייני מין. מי-טו עשה שינוי עצום בקרב הציבור בכל מה שנוגע לפגיעות מיניות, אבל למרות כברת הדרך הציבורית-תקשורתית שנעשתה, המדינה לא מדביקה את קצב השינוי. הגיע הזמן להוביל צעדי מדיניות ממשלתיים משמעותיים ולשנות את האופן בו המערכת מתייחסת לנפגעות, לטיפול בהן, למניעה וענישה. אלימות מינית ומגדרית מונעת מנשים חופש, מימוש עצמי, פרנסה ועצמאות. הגיע הזמן שהממשלה תקדם בסדרי העדיפויות חיים של נשים, ביטחונן ורווחתן".