אחרי הגילויים החדשים בפרשת הצוללות, יו"ר מרצ ניצן הורוביץ תקף הבוקר (שלישי) בחריפות את ראש הממשלה בנימין נתניהו ואמר בתוכניתם של גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM כי "פרשת הצוללות מעלה חשד חמור ביותר שגובל בבגידה בביטחון המדינה". לדבריו, מדובר בפרשה שחמורה יותר מכל תיקי נתניהו השונים גם יחד. "מתבקש להקים ועדת חקירה". 

בוקר טוב יו"ר מרצ ניצן הורוביץ. מה אתה אומר על הקמת ועדת חקירה בעניין הצוללות?
"זה ממש מתבקש להקים ועדה, במיוחד כשרואים ושומעים את הפרסומים בימים האחרונים. פרשת הצוללות נראית הרבה יותר חמורה מכל תיקי האלפים, יותר חמור מכל וואלה, הסיגרים, המתנות ומילצ'ן". 

ואתה חושב שזה הסיפור? כלומר היועמ"ש ויתר בעניין התיק המשמעותי כדי להתעסק בסיגרים ובוואלה?
"אני מאוד מקווה שלא, אוי ואבוי אם התקבלה החלטה כזאת, אבל פרשת הצוללות שמעלה את החשד שנשמע מאוד סביר שהתקבלה כאן החלטה מעוותת לגבי רכש ביטחוני בהיקפים עצומים מתוך שיקולים זרים כדי לקבל כספים ולהטיב עם מקורבים. זה דבר חמור ביותר, זה גובל בבגידה בביטחון המדינה".

היועמ"ש אמר שנתניהו לא מעורב, לא נדרשת חקירה ולא כלום, אז הטענה צריכה להיות מופנית למנדלבליט.
"זו בעיה גדולה, חקירה ודאי שנדרשת. מה תהיה המסקנה נראה, אבל לקבוע מראש שאין צורך בחקירה כשאנשים במעגל הכי קרוב לראש הממשלה מקבלים כאן החלטות, זה כבר לא ספקולציות, יש כתבי אישום, מקבלים החלטות שנגועות בשיקולים זרים כדי לקבל כספים, ומדובר באישור של ראש הממשלה למכירת צוללות למצרים ודברים מהסוג הזה, שמשפיעים על הביטחון הלאומי במידה ניכרת בלי מעורבות של שרי הביטחון לדורותיהם, שמענו מה אומר יעלון ואחרים, זה דברים חמורים ביותר. להכריז שלא חוקרים את העניין זה מוזר מאוד". 

אתה אומר שזה עלול להגיע לבגידה?
"אנחנו מדברים פה על כלים ביטחוניים שהם בעלי עוצמה אדירה. קבלת החלטות בנושאי ביטחון לאומי מתוך שיקולים של כסף והטבות למקורבים ודברים כאלו, זה דברים חמורים ביותר. חקירה חייבת להיות".

אתה מפקפק ברצון של נתניהו לשמור על ביטחון ישראל?
"אני חושב שצריך לחקור את זה, אם מראש לא חוקרים את זה אפילו - וזו הרי פרשה שלא ירדה מסדר היום, מגישים בה כתבי אישום כנגד בכירים ביותר במעגל הקרוב לראש הממשלה, במעגל המשפחתי והממשלתי, בכירים שהיו בחיל הים לשעבר, מתווכים מולך החברה הגרמנית, חברה שישראל עשתה איתה עסקים בהיקפים עצומים, זה לא דבר זניח".
 
איפה בני גנץ בסיפור הזה?
"זו שאלה גדולה שאפשר לשאול בהרבה נושאים, גם אני שואל את עצמי. מאותו יום בו הוא עשה את הדיל עם נתניהו והתמנה ליו"ר הכנסת, היום בו קרס המחנה והוא העביר את כחול לבן ומפלגת העבודה לצד של נתניהו, מאותו היום גנץ פשוט כשל מול נתניהו והדוגמא הנוכחית מצטרפת לזה. יש לו יכולת וחובה כשר ביטחון שממונה על מערך רכש אדיר לפתוח בחקירה". 

ממה הוא פוחד?
"אני לא אומר דברים שאני לא יודע. אני חושב שיש פה עניין פוליטי בסיסי עמוק, שהוא נעדר את היכולת לעמוד מול נתניהו, לעמוד על שלו ולעמוד גם על אינטרסים חיוניים, כפי שראינו במשבר הקורונה. נתניהו לא סופר אותו ולא סופר את כחול לבן והדרך להתמודד עם נתניהו זה רק לעמוד על שלך". 

אולי הוא לא יכול. 
"הוא חייב לעשות את זה גם אם זה קשה לו באופן אישי וזה גדול עליו, הוא שר הביטחון וזה נושא חשוב מדי שאי אפשר לטאטא מתחת לשטיח כדי לא לריב עם נתניהו. נתניהו לא סופר אותם ככה או ככה, אז לפחות שיעמדו על האינטרסים שחשובים לישראל, בין אם בקורונה ובין אם במשבר הכלכלי, ששם הם נעלמו לגמרי".

תהיה מוכן ללכת עם ימינה לממשלה?
"אתמול בכנסת, מהרשימה המשותפת ועד ימינה הייתה תמיכה בהצעות אי האמון. זה מראה עד כמה נתניהו נחלש, לצערי אין לנו את הרוב בכנסת, אין 61 אצבעות להחלפתו כרגע בכנסת בגלל מהלכי כחול לבן והעבודה. אני קורא להם להצטרף להבעות אי האמון וביחד נפיל את נתניהו".