סרטון יוצא דופן מציג טייס קרב שמטיס את מטוס החמקן, Sukhoi Su-57, החדש ברוסיה – אך ללא כיסוי זכוכית בתא הטייס. המטוס טס באוויר במהירות של כ-1,300 קמ"ש והטייס, חסר כיסוי המגן, נאלץ להגן על עצמו מהמהירות והקור שבשמיים בעזרת אמצעים אחרים שונים. 

התיעוד יוצא הדופן של המטוס ללא כיסוי בתא הטייס (צילום: מתוך יוטיוב)

הצילומים, שפורסמו לראשונה על ידי משרד ההגנה הרוסי, מציגים מספר מטוסים מהצי הרוסי, כאשר, לשלוש שניות בלבד, ניתן להבחין במטוס בו הטייס יושב בתא המיועד לו, כשאינו מוגן מעליו בחופת הזכוכית. עם זאת, חופת פרספקס, המכסה את חלקו העליון של המטוס ודפנות תא הטייס מונעים מהטייס לקפוא למוות. בנוסף, אנליסטים רוסים טענו כי הטייס לובש חליפת הגנה מיוחדת מפני הקור. 

ההנחה היא שהמטוס טס ללא כיסוי בתא הטייס במטרה לבצע בדיקת נהלי חירום. זאת, במידה והמטוס יסתבך והטייס יצטרך להיפלט מהמטוס במהירות וללא כל מגבלה. הטענה היא כי לפעמים החופות של תא הטייס נהרסות באוויר ויכולות להשאיר את הטייס להתמודד עם תנאי שטח קשים שאינו ערוך אליהם. 

המטוס, המכונה Su-57, ביצע את טיסת הניסיון ממרכז בדיקות הטיסה צ'קאלוב באכטובינסק, שבאזור אסטרחן, רוסיה, וזוהי הפעם הראשונה שהמטוס נצפה בסרטונים כשהוא פתוח בחלקו העליון. טיסת הניסיון התקיימה על מנת לחגוג 100 שנים למרכז הבדיקות למכניקה פופולרית ובדיקה ספציפית של מטוסים חדשים ומשודרגים

ה-Su-57 הוא מטוס חמקן גדול בעל מנועים תואמים, המסוגל לבצע משימות באוויר ולכיוון הקרקע. זהו גם מטוס הקרב הראשון של רוסיה המשלב מהירות, התגנבות, כלי נשק וחיישנים מתקדמים.