חה"כ יוראי להב הרצנו (יש עתיד) הודיע היום (שלישי) כי מחר תובא לקריאה טרומית הצעת החוק שיזם להרחבת חוק זכויות הסטודנט ולהענקת סיוע כלכלי לסטודנטים בתקופת הקורונה, שמצויים בסכנת נשירה מהלימודים בעקבות המשבר.

הסטודנטים מהווים ציבור רחב שנפגע משמעותית בתקופת הקורונה: לפי נתוני קרן רוטשילד, אחד מכל חמישה סטודנטים נמצא בסכנת נשירה מהלימודים בגלל קשיים כלכליים. בעוד במדינות רבות בעולם הציגו תכניות לסיוע כלכלי לסטודנטים, בהן קנדה, בריטניה, הונגריה וגרמניה, בישראל, ארבעה ימים לפני פתיחת שנת הלימודים האקדמית - עדיין לא פורסמה התייחסות ממשלתית כלשהי למצוקה, או תוכנית לסיוע כלכלי. 

להצעת ח"כ להב הרצנו, שחתומים עליה חברי כנסת מכל סיעות הבית (למעט כחול לבן), שלושה סעיפים: מוסדות שיפחיתו בשכר לימוד יקבלו פיצוי מהמדינה; חיוב מינוי פרוייקטור קורונה בקמפוס, כדי להגביר תקשורת בין המוסד לסטודנטים; וביטול קנסות למי שעוזב מעונות סטודנטים בשל המשבר ותקופת הסגר.

ח"כ להב הרצנו מסר: "הסטודנטים צריכים סיוע עכשיו. לא עוד חודש, לא בעוד שנה - עכשיו. לא ייתכן שהשר הממונה אלקין לא הציג תכנית כלשהי לסיוע לסטודנטים, גם לא ארבעה ימים לפני פתיחת השנה האקדמית. הסטודנטים מתחננים לסיוע, ואני מקווה שישימו מחר פוליטיקה בצד ויצביעו בעד התכנית להקלה על הסטודנטים".

כזכור, מוקדם יותר היום פנתה התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות הארצית לשר ההשכלה הגבוהה ולראשי המוסדות האקדמיים בבקשה לסיוע והרחבת קרן המלגות של משרד החינוך. בין היתר, הסטודנטים דורשים כי שנת הלימודים תחל ותיפתח במועדה המתוכנן וכי משבר הקורונה לא ישפיע לרעה על סיום לימודיהם. עוד הם דורשים שורה של התאמות בדרכי הלימוד, הקלטת שיעורים והעלאתם לרשת וכן סילבוס מותאם. נוסף לכך, בהתאחדות טוענים כי יש להפחית ב־30% את שכר הלימוד, לבטל את תוספות התשלומים על הקורסים הנלווים ולהרחיב את קרן המלגות של משרד החינוך.