בעקבות נזקי האש: הסוכנות היהודית מעניקה סיוע חירום מידי ל-30 משפחות אשר ביתן נשרף בנוף הגליל. הסכום הכולל אותו תעביר הסוכנות הוא 120 אלף ש''ח שנתרמו במיוחד על ידי הקהילות היהודיות באמצעות קרן היסוד. הסיוע המועבר במסגרת פעילות הסוכנות היהודית לחיזוק החברה הישראלית במצבי חירום כולל מענק של 4,000 ש''ח לכל משפחה עבור צרכיה המידיים, כך לפי החלטתו של יו''ר הסוכנות היהודית יצחק הרצוג. זוהי איננה הפעם הראשונה בה עובר הסיוע מצד הסוכנות היהודית. בשנה שעברה הוענק סיוע לנפגעי השריפות במבוא מודיעים והראל ובשנת 2016 הוענק סיוע למשפחות שנפגעו בגל השריפות. 

נזקים בנוף גליל (צילום: דוברות נוף גליל)
נזקים בנוף גליל (צילום: דוברות נוף גליל)

יו"ר הסוכנות היהודית, יצחק הרצוג: ״זהו מעשה של סולידריות מצד הקהילות היהודיות כלפי המשפחות שנותרו ללא קורת גג בשריפות, במיוחד בתקופה המאתגרת הזו של משבר הקורונה הפוקד את כל העולם ואת ישראל. לבנו היום עם המשפחות שאיבדו הכל ונותרו ללא קורת גג. הסוכנות היהודית תמשיך לשמש גשר ולבנות את הקשר האסטרטגי בין יהדות התפוצות לבין ישראל גם בעתות שגרה וגם בעתות חירום".

נזקים בנוף הגליל (צילום: דוברות נוף גליל)
נזקים בנוף הגליל (צילום: דוברות נוף גליל)

ראש עיריית נוף הגליל רונן פלוט הודה לסוכנות היהודית על ההתגייסות המהירה וכן לקהילות היהודיות אשר תרמו את הכספים: "הלב מתרחב לראות את ההתגייסות המדהימה של יהדות העולם ואנשי הסוכנות היהודית אשר גם בימי מגיפה עולמית וקורונה הם מוצאים מקום בלב למשפחות מנוף הגליל ונחלצים להושיט יד לעזרתן. המענק יסייע למשפחות לרכוש מוצרים חיוניים שאיבדו בשריפה".