מקרה ראשון בארה"ב של הידבקות חוזרת בנגיף הקורונה מחזק את החשד שאין חסינות מוחלטת נגד הקוביד־19, ולדעת המדענים גם מי שהחלימו מהנגיף צריכים לנקוט אמצעי זהירות. 

קורונה - עומס כבד בבתי החולים במדריד. צילום: רויטרס

מהמחקר שפורסם בכתב העת לאנסט למחלות מדבקות עולה כי מדובר בצעיר (25), תושב נבדה, ללא בעיות בריאות קודמות מוכרות וללא כשלים במערכת החיסון שלו. זהו המקרה החמישי בעולם של הידבקות חוזרת, אחרי שבחודשים האחרונים נרשמו מקרים דומים בבלגיה, בהולנד, בהונג קונג ובאקוודור. 

הבדיקה החיובית הראשונה של הצעיר הייתה ב־18 באפריל ושתי בדיקות בחודש מאי היו שליליות. אולם ב־5 ביוני הוא שוב אובחן כנשא של הנגיף, הפעם של זן אחר מהפעם הראשונה. בשל קשיי נשימה, אושפז הצעיר בבית החולים ונזקק לסיוע של מכונת חמצן, אם כי מאז הוא הצליח להחלים שוב. 

קורונה בארה''ב (צילום: REUTERS/Eduardo Munoz)
קורונה בארה''ב (צילום: REUTERS/Eduardo Munoz)

החוקרים ציינו כי על אף שמדובר במקרה יחיד, הוא עלול להיות בעל השלכות לגבי יכולת הגוף להתחסן נגד הנגיף אחרי ההידבקות הראשונה, על אף שעדיין יש צורך במחקר נוסף. 

"הממצאים מחזקים את ההנחה שאנשים שאובחנו כנשאים צריכים להתייחס ברצינות לצעדי הזהירות, כולל ריחוק חברתי, עטיית מסיכה ושטיפת ידיים", אמר מוביל המחקר מרק פנדורי מהמעבדה לבריאות הציבור בנבדה.

בתוך כך, חברת ג'ונסון אנד ג'ונסון נאלצה להפסיק את הניסוי הקליני בגרסה שלה לחיסון נגד הקורונה אחרי שאחד מ־60 אלף המשתתפים פיתח "מחלה בלתי מוסברת". לפי הודעת החברה, עדיין לא ברור אם המטופל קיבל מנה של החיסון או של תרופת דמה והניסוי הופסק כצעד בטיחות. 

עוד בעולם: ראש ממשלת נורבגיה ארנה סולברג הודיעה כי האזרחים יקבלו את החיסון נגד קורונה בחינם כחלק מתוכנית החיסונים הלאומית. בסין, הרשויות בעיר צ'ינגדאו שבמזרח המדינה, מבצעות בדיקות קורונה לתשעה מיליון תושבים אחרי שהתגלו תשעה מקרי הידבקות, הראשונים במדינה אחרי יותר מ־50 יום.